Превозите на пътници и товари спират в понеделник - 13 януари безсрочно, заради протест на автомобилни и автобусни превозвачи, съобщиха днес на пресконференция представители на браншови организации от сектора. Той е подкрепен от общо 10 организации, сред които и такива от таксиметровия бранш, зърнопроизводителите и асоциацията на търговци на горива.
Те са недоволни от обхвата и цените в тол системата, както и от липсата на мерки срещу нелегалните превози. Освен преразглеждане на основите на тол системата те искат и оставката на министъра на регионалното развитие Петя Аврамова. Критиките срещу нея са, че не е приела нито едно от предложенията на транспортния бранш, дадени по време на обсъждането на цените и обхвата на тол системата.
"Като перничанка мога да кажа, че Министерството на регионалното развитие е виновно за водната криза в Перник, а сега ще е отговорно и за транспортната криза от понеделник", обобщи председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.
Протестът ще се изрази в спиране на превози по редовни линии в около 70 града, като до понеделник се окачва те да станат 100. "Само линиите, обслужвани от общински превозвачи няма да спрат", поясни Милтенова. Според нея ще спрат около 3000 автобуса.
Спира зареждането на търговските вериги
От страна на собствениците на товарни автомобили ще се включат около 2000 камиона, като ще спрат вътрешните превози на товари, включително и зареждането на търговските вериги. Като част от протеста се планира присъствие на автобуси и камиони по ключови артерии в 10 града - София, Пловдив, Варна, Бургас, Хасково, Благоевград, Велико Търново, Монтана, Русе и Севлиево. Протестът ще бъде прекратен при получаване на достатъчно сериозни гаранции, за решаване на проблемите.
Превозвачите стачкуваха предупредително на 12 декември, поставяйки плакати с исканията в автобусите.
Дневник
Коментари
I C Phone
Тези калпаци какво все реват като вдовици за туй? Ами да си калколират допълнителните разходи в цените за превоз или в билетите. На мен ми е все едно щом съм тръгнал до София с автобус, дали ще платя 40 или 42 лева. Защо не итидат да реват в Сърбия на магистралата, или в Хърватска, или Словения и т.н. Там плащат като попове, а тука турските тираджии да пердашат с една винетка цяла година и да си я разменят на границите по между си. ТРЯБВА да се плаща и то не по-малко от колкото навсякъде в Европа! После защо хората имали пътища, а ние нямаме и мрън мрън.
Анонимен
да стачкуват, те за това нелегалните таксита печелят
I C Phone
Тези дето стачкуват или шефовите им са кръгли като големи речни камъни, или някой ги "стимулира" за тая табота. Според мен те самите имат интерес да се плаща. 1- отсяваш нелегалните и стават легални. 2 -Изискваш от оператора на пътя качество и търсиш съдебна отговорност за настъпили щети по вина на пътна обстановка. В следствие на по- добри пътища печелиш: 1 Време за изминат километър (подобрена ефективност) 2- по-рядко спукани възглавници или скъсани рами и хиляди други проблеми заради дупки и лоши пътища. Аз съмия съм бил камионджия и като се сетя преди 15-20 год какъв беше ришкия проход... (падала ми е бутилка за въздух в движение, остана да се влачи на маркучите), а околовръстното на Стара Загора, или пътя към Димитровград ..... ужассссссс