Решението на проблема с излизането на пътищата на неподготвени шофьори няма да се реши с увеличаване на броя на часовете, а с промяна в учебната документация и промяна на изпита, който да стане по-тежък, каза днес пред Би Ти Ви Малинка Бондаренко от СБА. Организацията е една от няколкото, които утре излизат на протест в София.

Поводът са исканите промени в организацията в обучението преди получаване на книжки. Сред основните новости са увеличаване на часовете за практическо обучение с 11 на 42, като част от тях задължително станат карането по магистрала, нощем или при намалена видимост, както и в сериозен трафик.

Според Бондаренко и сега няма проблем, всеки който желае и се чувства недостатъчно подготвен, да вземе допълнителни часове. Всеки скъсан на практическия изпит, пък задължително взима 4 часа практика допълнително.

Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка не се съгласи с тезите на СБА и другите организации на автоинструкторите, които ще подкрепят протеста. Според него увеличаване на броя на часовете е нужно, за да има и кормуване по магистрала, по междуградски пътища и в тежък трафик.

"Сега бъдещите шофьори карат курса в града, подготвени са за управление в градска среда. Взимат си изпита в града и загиват на междуградските пътища, защото не знаят как да влязат в завоя", обобщи той. Според него протестиращите автомобилни инструктори не плащат данъци и осигуровки и имат по един учебен автомобил.

Последният протест на автомобилните инструктори беше преди повече от две години и половина, като повод за него бяха обвиненията в корупция към представители на гилдията и се предложиха промени в организацията на изпита, които въпреки протестите бяха приети. За утре е планиран протестен митинг на площад "Александър Батенберг" в 12 часа и автошествие до министерствата на транспорта и образованието, където ще има срещи с министрите. Двете ведомства с в основата на разработването и одобряването на новата наредба за подготовка на шофьорите.

Дневник