Не, тя не е проститутка от тротоарите на Hollywood Boulevard, чакаща джакпота, а наивно момиче, откриващо в себе си дамата, която винаги е била.

Не, той не е плащаш за секс услуги богаташ, купуващ закъсали компании, за да ги унищожава безпощадно, а мъж, оказал се в чужд град, докато търси себе си.

Това е романтична приказка за едно скромно, но искрено и чисто момиче от Джорджия, за което накрая всичко завършва с хепиенд.

Така представен, "Хубава жена" на Гари Маршал изглежда пълен с клишета. И все пак благодарение на Ричард Гиър и особено на Джулия Робъртс той се превърна в един от любимите любовни филми на последните 30 години. Премиерата му е на 23 март 1990 г. и след него 20-годишната Робъртс става една от най-търсените актриси в Холивуд, а шведският дует "Роксет" се сдобива с един от вечните си хитове.

Доста неща в "Хубава жена" днес като че ли не биха получили одобрение от продуцентите в Холивуд и причината не е в приликите с класически романтични филми за флирт с комични моменти.

Някои биха се подразнили от това, че в историята жената като че ли винаги е в неизгодната позиция. Други биха отхвърлили сценария, защото съдържа някаква нелепа фантазия за това как за една седмица можеш да се издигнеш от улиците на Лос Анджелис до елитните салони на Бевърли хилс. Трети биха се изсмели, че няма незавършили гимназия момичета в зоната за проститутки на улицата, които да са "самонаети" и да се окажат точно жената, която не е вперила поглед в портфейла на мъж, спрял да попита за вярната посока точно зад волана на сребрист Lotus Esprit.

Но пък Ричард Гиър и Джулия Робъртс изиграха тази съвременна и непретенциозна версия на Пепеляшка толкова естествено и очарователно.

Дневник