Футболът е най-предпочитаната индустрия от спонсорите, гарантираща и най-голяма реклама. Това показва проучване на Европейската асоциация по спонсорството (ESA), обхващаща данни за 2019 г.

Според доклада европейските клубове са получили от спонсори общо 30.69 милиарда евро през 2019 г. Това е ръст с 1.9% спрямо предходната година.

Посочва се още, че футболът генерира най-голям дял от спонсорски средства в Европа. Много голям ръст се отчита в Испания и Италия благодарение на локални бизнеси, които подпомагат клубовете, както и на добра стратегия от отборите.

Общият темп на растеж през 2019 г. е по-бавен, отколкото за предходната година, но според ESA това може да се дължи на отсъствието на големи събития, които се случват през последните 12 месеца.

Трите най-предпочитани пазара от спонсорите са Германия (6.26 млрд. евро), Великобритания (4.56 млрд.) и Италия (1.94).

"Този доклад показва, че спонсорската индустрия продължава да процъфтява, като се покачва с почти две на сто дори без големите спортни събития, които засилиха растежа в предишни години", заяви председателят на ESA Анди Уестлейк.

Асоциацията смята, че пандемията от коронавирус ще се отрази в краткосрочен и средносрочен план, но е възможно в бъдеще ситуацията да се подобри. "Смятам, че нашата иновативна и устойчива индустрия може да излезе от настоящата аварийна ситуация по-силна отпреди. 2021 г. ще бъде огромна година за нашата индустрия - спортът ще осигури голям катализатор за връщането на света към нормалност", добавя Уестлейк

Дневник