Най-посетеният автосалон в света - този в Париж и един от най-популярните в САЩ - в Детройт няма да се проведат заради епидемията от коронавирус. Новината дойде почти едновременно от организаторите на двете прояви. И докато за това в Щатите изненадата не е голяма, защото е насрочено за юни, то решението от сега да се спре работа по планираното за началото на октомври изложение във френската столица е шокираща.

Към момента Франция е сред най-тежко засегнатите от пандемията страни в Европа, след Италия и Испания. В Детройт заразените са над 500, а починалите 35.

Миналото издание на изложението в Париж през 2018 година отбеляза 120 години от първото подобно шоу и привлече над 1 млн. посетители, въпреки отсъствието на 16 от най-популярните автомобилни марки. Така, след отмяната на автосалона в Женева през март, тази година в Европа няма да се проведат двете най-престижни изложения.

До момента, заради коронавирусът, автосалонът в Женева беше отменен, а тези в Ню Йорк и Пекин са пренасрочени. Следващото изложение в Детройт е насрочено за юни 2021 година. Сред отменените култови автомобилни прояви е и "Фестивалът на скоростта в Гудууд".

Тази година изложението в Париж, която всяка есен се редува с това във Франкфурт, трябваше да бъде между 1 и 11 октомври. От пресслужбата на събитието във френската столица обявиха, че най-зрелищната част - излагането на най-новите модели в залите на комплекса "Порт де Версай" няма да се проведе. Евентуално могат да се състоят част от съпътстващите събития, но и това не е сигурно.

"Нищо няма да е същото след тази криза, която ни кара да бъдем по-креативни, гъвкави и иновативни от всякога", отбелязват организаторите.

Що се отнася до изложението в Детройт, заради липсата на достатъчно места в болниците, палатите в TCF Center, в които обикновено се провежда автошоуто, са запазени от местната администрация за спешни случаи, като терен за полева болница за следващите шест месеца.

Новината за отмяната на автосалоните в Париж и Детройт идва на фона на затваряне на производствата на всички големи концерни в Европа и Китай, както и не малка част от мощностите в САЩ.

Дневник