Около 11% от децата не са се включили ефективно в електронното обучение по време на извънредното положение, а 1-2% изобщо не са били обхванати от него. 14% от децата изобщо не завършват училищно образование, а най-много се отпада от 7-ми и 8-ми клас". Данните обобщи министърът на образованието Красимир Вълчев, цитиран от "Нова телевизия".

Той обясни, че могат да се осигурят мерките за безопасност за по-големите ученици, когато става въпрос за присъствен интервал 4 до 6 часа. Министърът посочи, че това ще бъде направено по време на изпитите, въпреки че училищата са били затворени близо два месеца и половина.

"Ежеседмично се дезинфекцират, в този смисъл те са много по-безопасна среда, отколкото посещението на някой търговски обект. Иначе имаме ученици, които всяка година много трудно ги мотивираме да учат", призна министър Вълчев.

По думите му, вирусът все още е сред нас и по тази причина ръководеното от него министерство призовава родителите, ако имат друга възможност, да не пускат децата си на детска градина, защото вътре в групата децата общуват и си взаимодействат.

На 24 май министърът подчерта, че ако имаме добри учители, ще имаме добри специалисти във всички останали професии.

"24 май винаги е носил онзи положителен заряд на образованието, на българския дух, на българската култура. Системата предприе една инициатива - "Майски празници", която училищата и учениците организират - чествания в електронна среда. Това са най-често концерти, изложби, инициативи, които се провеждат по случай празника", разказа министърът.
"Българските учители заслужават да бъдат аплодирани. Те показаха, че са реактивни, отговорни в този кратък срок, когато трябваше системата да се реорганизира напълно и да премине към обучение в електронна среда. Всяка една професия заслужава уважение, но учителската професия е в основата на всички останали, защото, ако имаме добри учители, ще имаме добри специалисти за всички останали професии", подчерта Вълчев.

Той обясни, че не е сигурно дали през есента епидемичната обстановка няма да бъде по-сложна и призна, че това би създало организационни трудности по отношение на кандидатстването във висшите училища, особено в чуждестранните.

Почти всички страни са взели решение да приключат през юни, най-късно през юли учебната година. "Някои взеха решение да приключат без изпити, други пък са в другата крайност - да приключат присъствено или частично присъствено. Ние по-скоро бяхме предпазливи, здравето е най-важно. Аз, като министър на образованието, много повече искам да се върнат децата, защото е незаменимо взаимодействието в класната стая откъм социализацията и към придобиването на хармонични знания и умения", обясни още министърът.

По думите му, ситуацията е такава и е важно, че учебната година е "спасена". "Тази година беше още по-трудно", призна министърът.

Дневник