Една от най-големите медийни компании в Нова Зеландия ще бъде продадена за едва 1 новозеландски долар (0.61 щатски долара), информира ДПА.

Австралийската компания Nine потвърди, че ще продаде новозеландската медийна група Stuff на главния ѝ изпълнителен директор Шиниъд Боучър. Stuff има няколко сайта, девет всекидневника, седмичен вестник и социална мрежа. Очаква се продажбата да бъде завършена до 31 май.

Сделката ще даде на бизнеса много по-голяма сигурност в периода след пандемията от COVID-19, каза Боучър.

Nine придоби Stuff през 2018 г. след сливането си в Fairfax Media и незабавно предложи новозеландската медийна компания за продажба. Главният изпълнителен директор на Nine Хю Маркс заяви, че е убеден, че Stuff трябва да има местни собственици.

"Според нас това е най-доброто решение за конкуренцията и потребителите в Нова Зеландия", каза той.

Stuff печата много от всекидневните вестници в Нова Зеландия и има около 900 души персонал, включително 400 журналисти, допълва "Асошиейтед прес".

Още преди пандемията групата имаше финансови затруднения, а след това се сблъска с рязък спад в приходите от реклама.

49-годишната Боучър е започнала кариерата си като репортер за вестник "Прес" от Крайстчърч и по-късно допринася за някои от дигиталните иновации в компанията. Тя посочва, че няма планове за незабавно свиване на персонал или спиране на вестници, като ще се опита да увеличи приходите от онлайн реклама. Миналия месец Stuff предостави на читателите си възможност да правят дарения.

БТА/Дневник