Клипът, който представя България като добро място за инвестиции и който вчера бе много коментиран в социалните мрежи, е изработен по поръчка на Българската агенция за инвестиции. Тя е в рамките на европроект и включва и други рекламни материали, които ще бъдат ползвани по време на различни форуми и ще бъдат излъчвани по чуждестранни телевизионни канали. Това се разбира от отговори на агенцията на въпроси на "Дневник".

Вчера клипът се разпространи в различни платформи, с което изпревари с ден намеренията на агенцията да го представи публично. Коментарите на потребителите на социалните мрежи бяха разнородни, като предимно се оценяваше добре техническото и визуалното изпълнение на продукта и се изразяваха резерви за връзката на съдържанието му с реалността в България.

"С този клип се надяваме всички да видят България такава, каквато екипът на Българска агенция за инвестиции я вижда - модерна, високотехнологична и иновативна", се посочва в отговорите до "Дневник". В клипа страната е представена като умно място с умни хора.

"Да се формира положителна нагласа"

 

Клипът е напълно в духа на подобни имиджови презентации, изготвяни от всички страни, които се стремят да привличат чуждестранния бизнес на територията си. На практика това залагат и от агенцията, се разбира от отговорите им.

В основата на създаването на клипа е желанието на Българската агенция за инвестиции да покаже какви възможности за правене на бизнес крие България като инвестиционна дестинация. Целта е да постигнем по-голямо въздействие и по-бързо възприятие на информацията, която трябва да достигне до инвеститорите, за да формира положителна нагласа към страната. Мултимедийните продукти ще бъдат използвани по време на форуми, срещи, ще бъдат публикувани в сайта на агенцията, предвидено е тяхното тиражиране и др., посочват от агенцията.

Имиджовият клип е част от обществена поръчка по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г. Освен него са изработени и имиджов видеоклип с продължителност 45 секунди, 3 различни кратки времеви версии, 3 рекламни секторни видеоклипа с продължителност 30-45 секунди, кратки версии на трите видеоклипа, 4 информационни филма за приоритетни сектори за привличане на инвеститори с продължителност от 30 минути и 13 онлайн анимирани банера за промотиране на международни събития.

Общата стойност на поръчката е 677 730 лева без ДДС, като това включва изработването на всички видеоклипове, информационни филми и онлайн банери. "Или, иначе казано, зад тази стойност стоят над двадесет различни по вид аудиовизуални продукти", посочват от агенцията.

Кампания без коронавирус

От агенцията казват, че клипът е част от цялостна кампания на агенцията "с основна цел да стимулира привличането на инвестициите в ключови за България сектори с висок потенциал за развитие и позиционирането на държавата като позната и предпочитана дестинация за инвестиции".

Посочват, че планирането на кампанията няма връзка с пандемията, "но за да бъде информационно подготвена целевата аудитория от потенцални инвеститори, е целесъобразно кампанията да стартира колкото е възможно по-скоро. От практиката е известно, че брандовете, които не спират комуникационните си кампании по време на кризи, са по-успешни от тези, които ги преустановяват", посочват от агенцията.

Медийната кампания е свързана с планирани 6 международни инвестиционни форума пред потенциални инвеститори в САЩ, Европа и Азия, на които ще се представят условията и възможностите за инвестиране, стартиране и развитие на бизнес в България, както и с провеждането на 4 инвестиционни събития (роудшоу) в САЩ, Европа и Азия.

Предвидено е и клипът да се излъчва в "световни медии като CNBC, Bloomberg, DW-TV и други".

На въпрос какъв ефект се очаква от рекламата от агенцията посочват, че това е засилен инвестиционен интерес към България, както и създаването на положителен имидж за бизнес средата в България и в крайна сметка повече реално осъществени инвестиции.

Последните данни на БНБ показват, че с близо 100 млн. евро се повишават чуждестранните инвестиции в България през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на предходната година. Според тях до края на март в икономиката са вложени 254.4 млн. евро. Тези данни са предварителни и до 2 години подлежат на ревизия.

Дневник