21 първокласници от Шумен няма да прекрачат прага на предпочитаното от тях училище тази есен, а ще учат другаде. Място за тях има в 4 училища в града, а родителите им имат време да помислят до септември.
Това става ясно от обявените данни след окончателното трето класиране за прием в първи клас.
Общият брой на записаните досега първокласници на училищата от Шумен е 633. Първоначално обявеният план-плием бе за 706 места.
След трето класиране места има в VI ОУ „Еньо Марковски“, дивдядовското IX ОУ „Панайот Волов“, СУ "Трайко Симеонов" и СУ "Васил Левски".
"Към момента е твърде рано да се каже дали ще имаме заявени от училищата паралелки, които няма да могат да бъдат сформирани. До есента има много време", каза за ШУМ.БГ началникът на отдел „Образование, наука и развитие“ Даниела Савчева. Според нея движението на деца и родители, особено сега в условията на пандемията, е голямо, и реалният брой на първокласниците ще стане известен едва в първия учебен ден.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Безобразие е големи училища в квартали с госта население да не могат да съберат ученици. Признак е на лоша градска политика.
Анонимен
Така е.Училища с прекрасна материална база , добра организация и защитеност на учениците ще стоят полупразни, защото някоя умна глава е решила те да имат две паралелки, а такива дето са разграден двор , но случайно се намират в централната част на града ще гъчкат деца на малко пространство--все пак те са подвижни касички,добре е родителите им да изберат модерно ,уютн о и добре уредено училище...
Анонимен
И какво като са големи? Добри ли са учителите им? Имат ли успехи децата, които учат там? Ето това са истинските критерии. Причината за липсата на желаещи за тези училища най-често е натрупването на ученици, които нямат никакво желание да учат, съответно - малко родители биха искали да ги пратят там своите деца защото искат децата им да се развият.
Анонимен
Истински критерий за успех в образованието е новото поколение дали е достигнало и евентуално надминало нивото на родителите си. По знания и умения, не по удостоверения за образование.
Колко са научили децата от централните училища ще видим, като изнесат резултатите от изпита по математика след седми клас. На национално ниво се виждат отново плачевни данни. Едно е в начална степен, когато родителите могат да са в помощ на децата си, друго става в седми клас, където повечето от родителите и на най-прилежните ученици вече издишат.
Анонимен
Децата им ще се развиват ,ако учителите има т добри условия за работа.Не може да се провеждат часове по физкултура в класната стая,защото помещението пригодено за физкултурен салон е винаги заето от някоя от многото паралелки ,струпани в желаното централно училище. Не може така модерното и желано компютърно обучение да се провежда в преградено фоайе на стол по двама пред един компютър.Това е отчитане на дейност и усвояване на пари, а не е обучение и развитие.
Анонимен
Към 16:24
Ами да видим какво са научили по БЕЛ кварталните училища, няма как без добре да познаваш и говориш един език да мислиш на него,все пак цялата образователна система за всяка държава е на официалния и език,не напразно в чужбина се кандидатства със съответния език,независимо какво ще учиш,така че, когато всички родители осъзнаят това,тогава кварталните училища ще са пълни,защото освен учителя средата е още по-важна за ученика!
циганин
най доброто и реномирана училище от което повечето деца завършват престижни университети по света е кварталното училище СУ "Трайко Симеонов"
Анонимен
На снимката само роми каквобсе случва???
Анонимен
А ако учителят по БЕЛ говори диалектно използва за обръщение думите "тъпанар" "мърша" и "жалки дечица" макар и да не е в квартално училище , какви ли резултати ще постигнат на матурата ?