Технологичната фирма "Фудижицу" (Fujitsu) заяви, че ще намали наполовина офис пространството си в Япония, тъй като се адаптира към "новата нормалност" по време на пандемията от коронавирус.

Програмата на компанията ще предложи безпрецедентна гъвкавост в работното време на своите 80 000 работници в страната, а работата вкъщи ще бъде стандарт, когато е възможно.

Съобщението следва подобен ход през май от платформата "Туитър".

"Ще преработим настоящата рамка за работа, която се основава на предположението, че служителите пътуват до определени офиси всеки ден", каза Хироки Хирамацу, ръководител на отдел "Човешки ресурси" на брифинг, предаде "Ройтерс".

Компанията ще "въведе нов начин на работа, който обещава повече и по-продуктивен и творчески опит на служителите, който ще стимулира иновациите и производителността".

Компанията също така заяви, че програмата ще позволи на персонала да избере къде да работи, независимо дали това е от дома, основен корпоративен център или сателитен офис.

"Това е още един знак, че всичко, което знаем за офисите и бъдещето на работата, вече няма особено значение. Хиляди работодатели и милиони служители научават плюсовете и минусите на новата реалност. Ако се насърчи най-доброто - по-малко пътувания, по-голяма производителност, по-малко разходи - и се избегнат минусите - липса на лични връзки например, милиони хора ще бъдат благодарни", коментира Сри Сринивасан, професор по дигитални иновации към университета "Стоуни Брук", пред Би Би Си.

През последните години "Фуджицу" продаде губещите си подразделения за лаптопи и смартфони, за да се съсредоточи върху софтуерните услуги.

Докато намалява офис пространството, компанията планира да разкрие сателитни офиси в райони, където живеят много служители, и да засили употребата на споделени работни пространства, каза Хирамацу.

През май "Туитър" заяви на служителите си, че могат да работят от дома си "завинаги", ако желаят.

По-рано същия месец "Гугъл" и "Фейсбук" заявиха, че техният персонал може да работи от вкъщи до края на годината.

Дневник