Компанията "Епъл" (Apple) обяви в сряда, че разширява програмата си за независим сервиз за ремонти в 32 държави, включително България. Това засяга фирми, които имат интерес към предлагане на извънгаранционни сервизни услуги за устройства iPhone. Ако бъдат одобрени, те могат да получат достъп до оригинални части, инструменти, обучение, ръководства за сервизно обслужване, диагностика и ресурси на Apple. Така те ще могат да извършват разнообразни извънгаранционни ремонти на устройства iPhone, като например подмяна на дисплей или батерия на iPhone.

Програмата започна миналата година в САЩ след години наред спорове кой трябва да има правото за ремонтира продуктите на компанията. "Епъл" държеше това да става само от мрежа от оторизирани сервизи за продуктите в гаранционен срок, докато малките сервизи протестираха, че има клиенти, нуждаещи се от ремонти, но те не могат да им предложат услугата, защото не им дават оригинални части или софтуер.

Миналия август компромисът беше безплатно отваряне към независими сервизи, но ако техниците им преминат обучителна програма, припомня "Ройтерс". Днес компанията съобщи, че 140 компании с около 700 обекта в САЩ са покрили изискването. Основната цел на "Епъл" е да разшири по този начин сервизната си мрежа, но и да си гарантира, че устройствата ѝ ще са ремонтирани правилно и ще се използват още дълго време.

Независимите сервизи за извънгаранционни ремонти получават оригинални части за iPhone на цени като оторизираните сервизни центрове, но са свободни да се снабдяват с части и от вторичния пазар и да определят сами крайните ценни за клиентите. Но също така те са длъжни да уведомят клиентите дали в ремонта ще използват оригинални или рециклирани части. Днес компанията обяви, че създава онлайн платформа, където всеки собственит на неин смартфон може да провери дали сервизът, към който се е обърнал, е част от програмата.

Още преди това клиент може да разбере дали има нещо съмнително в сервиза, когато види един от критериите на "Епъл": "Местоположението на сервиза трябва да бъде отворено за клиенти без предварителна уговорка и на леснодостъпно място. Жилищен адрес не може да бъде приет като местоположение на сервиз."

Сервизите, планиращи да кандидатстват за включване в програмата, трябва да имат предвид, че трябва да имат сертифицирани от Apple техници, които да извършват ремонтите. "За да се получи сертификат за ремонт на продукти на Apple, се изисква успешно преминаване на изпити в оторизиран онлайн център за тестове. Сертификатите се обновяват ежегодно за всеки отделен продукт. Таксите за изпита за сертифициране са премахнати за фирми, които са били одобрени за независими сервизи за ремонти."

Дневник