Общата стойност на спонсорските сделки в петте големи футболни първенства на Европа за 2020 г. е над 3.3 милиарда евро. Това сочи последният доклад на KPMG.

Данните на Football Benchmark покачват, че спонсорските лога на фланелките носят близо една трета от всички приходи на клубовете във Висшата лига, Бундеслигата, Ла Лига, Серия А и френската Лига 1.

По този показател клубовете от Висшата лига са много напред, генерирайки общо 832 милиона евро годишно от спонсорите на фланелките. Това е почти двойно повече от 436 милиона евро, генерирани от отборите в Ла Лига.

В останалите първенства приходите са съответно: 289 млн. евро за Бундеслигата, 248 за Серия А и 148 млн. в Лига 1.

Проучването показва и все по-голямата разлика между водещите клубове и тези с по-скромни възможности. Това се доказва от факта, че в Англия клубовете от топ 6 ("Ливърпул", "Манчестър сити", "Манчестър юнайтед", "Арсенал" и "Тотнъм") генерират 83% от всички приходи във Висшата лига от спонсорите, чиито лога са на екипите. В Испания 80% се формират от приходите на "Реал" (Мадрид) и "Барселона".

По отношение на източниците на спонсорски договори №1 са компаниии от Близкия изток. Следват ги компании от САЩ, Япония, Германия и Великобритания.

Дневник