За пръв от шест години 50-те най-скъпи футболни бранда отчитат спад в стойността си. Това показва годишният доклад на Brand Finance за 2020 г. Понижението на кумулативната стойност се дължи на кризата, причинена от коронавируса COVID-19.

Заради него водещите футболни клубове отчитат общо 751 милиона евро или 3.7 процента е понижението в стойността си.

Лидер остава испанският шампион "Реал" (Мадрид). Мадридският клуб спечели титлата за пръв път от 2017 г., но бележи спад на стойността на марката си от 14%. "Реал" е оценен на 1.419 милиарда евро с едва 6 милиона евро повече от големия си съперник "Барселона".

От своя страна каталунците бележат ръст, след като преди година бяха трети зад "Манчестър юнайтед". "Червените дяволи" разменят позиции с "Барселона, като английският клуб отчита спад от 11%.

В топ 10 попадат още "Ливърпул", "Байерн", ПСЖ, "Челси", "Тотнъм" и "Арсенал". Италианската Серия А няма нито един представител, като шампионът "Ювентус" е 11-и точно зад "артилеристите". От своя страна "Арсенал" е един от клубовете с най-голям спад - 19% от стойността.

Докладът показва още, че малките клубове са много по-засегнати от кризата, тъй като разчитат повече на приходи от билети.

Дневник