Пет състезания, три влизания в точките и само десет точки - това не е активът на новобранец във Формула 1, а на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел дотук през сезона. Германският пилот на "Ферари" записва най-слабото си представяне, откакто е в Скудерията, и до момента не успява да остави никаква следа в последния си сезон в италианския тим.

Проведеното в неделя състезание по случай 70-ата годишнина на Формула 1 се превърна в поредния кошмар за Фетел, който завърши едва 12-и. От двата поредни уикенда на "Силвърстоун" германецът взе само една точка (10-о място преди седмица).

Положението нямаше да е толкова притеснително за Фетел, ако със същия болид съотборникът му Шарл Льоклер не беше завършил трети и четвърти в двата поредни старта.

Темата с проблемите на Скудерията веднага доведе до много анализи в падока и италианската преса, която не остава безучастна на положението на отбора. Вече открито се появиха спекулации за фаворизиране на Льоклер спрямо напускащия Фетел, а според други твърдения германецът не дава всичко от себе си.

Взаимни обвинения и напрежение

"Това е разликата, която не ни хареса. Говорихме за това сутринта. Ще се боря, но знаете, че сбъркахте."

Тази радиокомуникация от Фетел към бокса на "Ферари" беше разпространена в течение на състезанието на "Силвърстоун" в неделя. Германецът открито разкритикува отбора си, твърдейки, че са взети грешни решения, а след финала потвърди, че става въпрос за стратегията.

"Преди състезанието говорихме, че няма смисъл да се влиза в бокса, когато можем да излезем в трафик, но точно това се случи. Другата ни грешка беше, че сложихме твърди гуми за около 10 обиколки, а после карах с медиум в продължение на 20", каза изнервеният Фетел.

Германецът беше попитан и дали има разлики в неговия болид и този на Льоклер, за което отговори, че може само да гадае, но не отрече на момента подобен вариант. "Разликата е, че той (Льоклер) има две чисти състезания."

Шефът на отбора Матиа Биното побърза да обясни, че стратегията на Фетел е била продиктувана от негова грешка. Германецът се завъртя още в първата обиколка и потъна в класирането.

"Избрахме най-добрата възможна стратегия, с Шарл наваксахме шест места, а със Себастиан осем. Класирането му е резултат от неговата грешка. Мисля, че не можехме да се представим по-добре с оглед на малкото отпадания", каза Биното.

Той дори предложи на Фетел шасито му да бъде сменено, ако смята, че не е достатъчно добро и то е причината за слабите му резултати.

Генерални проблеми или вътрешна битка

Часове след състезанието на "Силвърстоун" световният шампион за 2016 г. Нико Розберг обяви, че напрежението във "Ферари" е видно и радиокомуникацията между Фетел и бокса издава това.

"Има проблеми в отбора, усеща се напрежението, но Себастиан трябва да продължи да кара, за да покаже на другите отбори, че заслужава място в колоната през 2021 г.", каза Розберг пред RTL.

В същото време в германския печат излезе информация, че първоначалните изчисления на "Ферари" са показали, че Фетел има темпо да влезе в зоната на точките и да завърши на осмо място.

От "Ферари" не коментираха тази извадка, но германецът беше критикуван остро от италианското издание "Гадзета дело Спорт". Там Фетел получи най-ниска оценка от стартиралите на "Силвърстоун" - 3 по десетобалната система. Съотборникът му Льоклер беше оценен с 9 и засипан със суперлативи.

"Четвърто място е като победа за нас", каза пилотът от Монако след финала в неделя.

"Следващите състезания са много важни за "Ферари". Те вече признаха, че имат нещо сбъркано в цялостната концепция за SF1000 и трябва да покажат, че имат решения. Виждаме, че предприеха някои структурни промени. Времето до старта в Барселона е много кратко, но предполагам че за "Спа" и "Монца" отборът ще иска да бъде на висота", каза още Розберг.

Дневник