Изпълнителният директор на "Тесла" Илън Мъск обяви, че американският производител на електрически автомобили ще бъде в състояние масово да произвежда батерии с 50% по-голяма енергийна плътност до три-четири години, което на теория би било достатъчно и за задвижването на електрически самолети, предаде "Ройтерс".

Коментарите на Мъск идват на фона на разрастващите се спекулации около очакваното събитие на компанията "Ден на батерията" през септември, когато би трябвало да бъдат показани последните подобрения в батериите на автомобила.

"400 Wh/kg с дълъг цикъл на живот, произведени масово (не само лаборатория), не е далеч. Вероятно от 3 до 4 години", написа тази седмица Мъск в "Туитър" в коментар на Сам Корус, анализатор от ARK Investment Management LLC, по темата защо Мъск продължава да намеква за електрически самолет на "Тесла".

Според изследователи енергийната плътност на батериите на "Панасоник" 2170, използвани в модел 3 на "Тесла", е около 260 Wh/kg, така че Мъск говори за увеличение от 50% на сегашната плътност, което е ключово за постигане на по-дълъг пробег с едно зареждане.

Мъск каза миналата година, че за електрически самолет енергийната плътност на батериите трябва да се подобри до над 400 Wh/kg - праг, който може да бъде постигнат за пет години.

Основното изображение на събитието "Ден на батерията" - редици точки, струпани в продълговати формации - предизвиква спекулации сред медиите и феновете за това какво точно ще бъде показано. Южнокорейският експерт по батериите Парк Чу-уан заяви, че изображението може да намеква за "силициев наноструктурен анод" - технология, която потенциално може да увеличи рязко както енергийната плътност, така и живота на батерията.

"Панасоник" по-рано заяви пред "Ройтерс", че планира да увеличи енергийната плътност на оригиналните "2170" батерии, които доставя на "Тесла", с 20% за пет години.

"Тесла" също работи с китайската Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) за нова батерия с ниска цена и дълготрайност в своя седан Model 3 за пазара в Китай по-късно тази година или началото на следващата година, като батериите би трябвало да издържат "един милион мили".

"Денят на батерията" ще се състои в същия ден като годишното събрание на акционерите на компанията - на 22 септември.

Дневник