"Ютюб" на групата "Алфабет" пуска своя версия на видео услуга за кратки видеа, наречена Shorts, която ще бъде пряк конкурент на популярната платформа "ТикТок".

Компанията първо ще тества услугата в Индия през следващите няколко дни и след това ще тя ще бъде разширена в повече страни през следващите месеци, се казва в публикация в блога на "Ютюб" в понеделник.

Новият продукт на "Ютюб", който ще се конкурира освен с "ТикТок" и с Reels на "Фейсбук", ще позволи на потребителите да записват кратки видеоклипове, удобни за мобилни устройства, и след това да добавят специални ефекти и озвучаване, изтеглено от музикална библиотека.

YouTube Shorts ще ограничи видеоклиповете до 15 секунди, а платформата ще включва инструменти за редактиране, подобни на китайската "ТикТок".

Съобщението идва на фона на обявеното партньорство между "Оракъл" и китайския собственик на "ТикТок" - "БайтДанс" - за пазара на компанията в САЩ. Вместо да продаде бизнеса си на "Майкрософт", "БайтДанс" реши да работи заедно с "Оракъл" в САЩ, като компанията ще обработва и съхранява личните данни на потребителите, но не е ясно дали ще получи достъп до алгоритъма на китайците.

Влизането на "Ютюб" в пространството за видео услуги в кратка форма съвпада със забраната на "ТикТок" на един от най-големите й пазари - Индия - след ескалиралото напрежение между Индия и Китай.

Индия забрани "ТикТок" и 58 други китайски приложения през юни, като обясни действията си с опасения за сигурността на личните данни на потребителите и достъпа на Китай до тях - подобни бяха и обясненията на президента на САЩ Доналд Тръмп, когато поиска забрана за "ТикТок" на територията на страната.

Забраната в Индия беше обявена след сблъсъците в долината Галван на границата между Индия и Китай в Хималаите.

По това време Индия беше най-големият чуждестранен пазар на "ТикТок" с около 120 милиона потребители.

"Ютюб" също ще се конкурира с редица местни компании за видеоуслуги, които се втурнаха да запълнят празнотата на пазара в Индия.

Вицепрезидентът на "Ютюб" за управление на продуктите Крис Йафи каза, че Shorts е "за артисти, които искат да снимат кратки, привличащи видеоклипове, използвайки нищо друго освен своите мобилни телефони". Йафи добави, че Shorts скоро ще се появи и на други пазари, след като продуктът стане по-усъвършенстван и се добавят нови функции.

Дневник