"Фейсбук" заяви в сряда, че ще започне да заменя услугата за директни съобщения в "Инстаграм" с версия на приложението си "Месинджър", първата важна стъпка в плана си за обща система за съобщения във всичките си платформи, предаде "Ройтерс".

Промяната позволява на потребителите на всяка услуга да намират, изпращат и провеждат видеоразговори с контакти от другата, без да е необходимо да изтеглят и двете приложения.

Въвеждат се и функции като персонализирани емотикони и теми, които отдавна присъстват в "Месинджър", но преди това не бяха налични в минималистичния продукт за съобщения на "Инстаграм", заедно с нови функции като изчезващи съобщения.

Ако потребителите приемат актуализацията, иконата за съобщения в "Инстаграм" ще се промени на логото на "Месинджър". Както и в "Месиндър", потребителите на "Инстаграм", които не можеха да препращат съобщения, ще могат да го правят най-много до пет души наведнъж.

"Целта на това упражнение е да стигнем до точката, в която изграждаме нещо веднъж и след това работи във всички платформи, така че не е нужно да повтаряме едно и също нещо няколко пъти", каза шефът на "Месинджър" Стан Чудновски.

Първоначалното стартиране започна в сряда, а скоро ще бъде внедрено в световен мащаб.

Изпълнителният директор на "Фейсбук" Марк Зукърбърг за пръв път обяви визията си за обмен на съобщения между различните приложения в началото на миналата година. В крайна сметка компанията се стреми да интегрира "Уотсап" и да разшири криптирането от край до край и в трите услуги.

Този ход вероятно ще фигурира в антитръстови обсъждания относно придобиването на "Инстаграм" и "Уотсап" от "Фейсбук", които са обект на няколко разследвания.

Антимонополните експерти изразяват опасения, че обединяването на услугите може да затрудни регулаторите да раздробят компанията.

Чудновски каза, че няма да се разменят нови категории потребителски данни между "Инстаграм" и "Месинджър" извън вече споделеното, тъй като и двете услуги за съобщения от години разчитат на една и съща back-end инфраструктура.


Дневник