Акциите на технологичните гиганти "Епъл", "Фейсбук", "Амазон и "Алфабет" се повишиха в четвъртък преди обявяването на отчетите за приходите им.
"Фейбук" се повиши с над 5%, "Епъл" и компанията-майка на "Гугъл"- "Алфабет" с близо 5%, а "Амазон" добави близо 3%. Печалбите на тези компании преди тримесечните им резултати добави общо 230 млрд. долара към пазарната им капитализация, съобщава "Ройтерс".
Акциите на "Туитър" нараснаха с 8%, а "Майкрософт", третата най-ценна компания на "Уолстрийт", скочи с 2%.
Основният извод от данните за тримесечието на Big Tech - даже и в пандемия няма признаци за забавяне на растежа и печалбите.
Продажбите поддържат трона на "Амазон"
"Амазон" продължава да бъде един от най-големите победители в пандемията. Продажбите на интернет гиганта достигнаха 96.1 млрд. долара за трите месеца до 30 септември - с 37% повече от същия период на 2019 г. А печалбите достигнаха рекордните 6.3 млрд. долара, почти три пъти повече от миналата година.
Увеличението е предизвикано от бизнеса му с електронна търговия в Северна Америка, тъй като домакинствата все повече се насочват към онлайн пазаруването. Но бизнесът на компанията за реклама и облачни изчисления също отбеляза значителни печалби.
Ръстът не е дошъл без разходи. Компанията заяви, че има 2.5 млрд. долара разходи, свързани с Covid-19, и репутацията й също бе ударена, след протести срещу условията на труд във фирмата и други политики.
"Фейсбук" очаква тежка 2021 г. след слаб ръст на потребителите
"Фейсбук", собственик на "Инстаграм" и "Уотсап", отчита огромните 2.5 млрд. потребители на ден средно през септември през своите платформи. Това е с 15% повече от септември преди година - но е само 3% ръст спрямо юни, когато хората, останали вкъщи, се обърнаха към социалните медии, генерирайки поток от активност.
Компанията предупреди, че броят на потребителите дори е намалял в САЩ и Канада - най-печелившият пазар за фирмата - и заяви инвеститорите, че очаква тенденцията да продължи.
Общите приходи на "Фейсбук", които се състоят предимно от продажби на реклами, са се увеличили с 22% до 21.47 млрд. долара от 17.65 млрд. долара през третото тримесечие, приключващо на 30 септември, изпреварвайки прогнозите на анализаторите за ръст от 12%, според данните на анализатори от Refinitiv.
Рекламният бойкот от юли във връзка с речта на омразата в социалната платформа, при която някои от най-големите рекламодатели спряха рекламите, почти не се е усетила в продажбите, които идват най-вече от малкия бизнес.
Ръстът на приходите на компанията, вторият по големина продавач на онлайн реклами в света след "Гугъл", постепенно намалява, въпреки че през 2019 г. той достигна над 20%.
"Туитър" съобщи за подобна тенденция при потребителите, твърдейки, че има 187 млн. активни потребители дневно през тримесечието юли-септември, което е само 1 милион повече спрямо предходния период.
Завръщането на рекламата в "Гугъл"
На фона на спирането на икономиката по-рано тази година, много фирми намалиха разходите за реклама. Този ход доведе до забавяне на продажбите във "Фейсбук" и доведе "Алфабет", компанията-майка на "Гугъл" и "Ютюб", до първия й спад на годишна база в тримесечните приходи, откакто стана публична компания през 2004 г.
Но разходите от този бизнес сега се завръщат. В "Гугъл" приходите са се увеличили с 14% на годишна база - много по-добре, отколкото анализаторите са очаквали. Увеличението помогна на печалбите да скочат с 59% на годишна база до над 11 млрд. долара.
Милиардите потребители на "Гугъл" прекарват повече време онлайн в транзакции и забавления, докато се опитват да избегнат вируса. Но много рекламодатели спряха да харчат през второто тримесечие, тъй като пътуванията и развлеченията изчезнаха. Тъй като световната икономика през третото тримесечие отново започна работа, рекламодателите се стекоха към "Гугъл", за да информират клиентите си за сделки и коригирани предложения за услуги. "Гугъл" също спечели от разходите за политическа реклама преди президентските избори в САЩ на 3 ноември.
Продажбите на реклами се увеличиха във всички региони и отрасли, каза финансовият директор на "Алфабет" Рут Порат пред "Ройтерс". Продажбите на реклами от "Гугъл" представляват 80% от приходите на "Алфабет".
Надеждите на "Епъл" са в новия iPhone 12
Продажбите на "Епъл" достигнаха 64.7 млрд. долара, което е малко повече в сравнение с предходната година и надвишаващо повечето очаквания на анализаторите, тъй като продажбите на лаптопи и iPads нараснаха.
Късното пускане на нови 5G телефони обаче накара клиентите да отложат закупуването на нови устройства, което накара компанията в четвъртък да отчете най-големия тримесечен спад в продажбите на iPhone от две години насам.
"Епъл" поевтиня с над 5% в един момент, изтривайки 100 млрд. долара от стойността си на фондовия пазар, а инвеститорите са притеснени от 20% спад в приходите от iPhone
От 2013 г. насам "Епъл" доставя нови iPhone всеки септември като по часовник. Но предизвиканите от пандемия закъснения изтласкаха представянето назад с месец, като някои устройства все още не са доставени.
Спадът бе особено силен в Китай - регионът обикновено генерира около 20% от продажбите, а сега те спаднаха с почти 30%.
Приходите от услуги са нараснали с 16.3% до 14.5 млрд. долара, в сравнение с прогнозите на анализаторите за 14 млрд. долара. Apple One, пакетът от платени услуги на компанията, ще стартира в петък. Шефът на компанията Тим Кук каза пред "Ройтерс", че "Епъл" има 585 млн. плащащи абонати на своите платформи, в сравнение с 550 млн. през предходното тримесечие и е по-близо до целта от 600 млн. абонати, която компанията си постави за края на 2020 г.
Дневник
Коментари
Анонимен
Това агитация за неплащане на данъци ли е?
Защото споменатите фирми не плащат данъци. Която страна се опита да им наложи данък, се включва американският президент с най-близките му подопечни да осъществяват преса срещу съответното правителство. споменатите фирми са сред най-явните примери за корупционни, олигархични противозаконни практики.