Изтъкваното предимство на електромобилите, що се отнася до вредните емисии, е твърде опростено, без да се вземат предвид всички фактори, като отделяните парникови газове при тяхното производство, твърди ново проучване, поръчано от "Хонда", "Макларън", "Астон Мартин" и "Бош", съобщиха "Таймс" и "Дейли телеграф". То показва, че разликата във вредните емисии, отделяни при направата на кола на ток и на такава с двигател с вътрешно горене, се неутрализира след изминаването на близо 80 хил. километра.

Проучването показва, че при производството на един електромобил се отделят много повече парникови газове, като основната разлика идва от емисиите при направата на батериите. Така например при производството на изцяло електрическият модел "Полстар 2" се отделят 24 тона въглероден диоксид, докато при бензиновото "Волво" XC40 те са едва 14 тона. "Полстар" е марката за електромобили на концерна Volvo, а двата модела попадат в един и същ сегмент.

Разликата от количеството вредни емисии при производството би се покрила от по-ниските нива, отделяни при експлоатацията на двата модела, след изминаването на 78 хил. километра. При положение че електромобилът се зарежда с ток от възобновяеми енергийни източници, той ще генерира екологичен ефект след почти 50 хил. км.

Изследователите са получили същия резултат и при сравнение на екологичността на производството на дизелова и електрическа версия на "Фолксваген Голф".

През септември "Полстар" публикуваха собствен доклад, в който подробно се описва въздействието на електрическите автомобили върху околната среда. В него се казва, че електрическите автомобили не произвеждат емисии на отработени газове, но нивото на емисиите, отделени по време на производствения процес, не е напълно ясно.

Дневник