Сравнително еднакво ниво на трудност на практическия шофьорски изпит за категория "В", като той се провежда само в областните градове, в които трафикът е по-сериозен, предвижда Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата, приета от правителството в сряда.

Тя цели и ограничаване кандидати, които се явяват на изпит на принципа проба-грешка и го използват за самоподготовка. За целта се предвижда допълнителни обучителни часове да се дават само в областите, в които са констатирани слабости при кормуването. Друг вариант е забрана за явяване на изпит повече от 3 пъти в рамките на една година. Ако при тези опити кандидатът не успее да вземе книжка, той бъде задължени да кара отново целия шофьорски курс.

Предвижда се и изграждане на Информационна система за контрол на изпита. Тя ще контролира маршрута на провеждане на изпита, ще документира действията на участниците в изпита по време на кормуването, както и ще регистрира, верифицира и синхронизира информацията.

Друго от измененията, планирани в концепцията, е разработването на единна програма за обучение на автоинструктори и изпитващи, съвместно с университетите.

Концепцията предвижда водачите, които правят чести нарушения да бъдат изпращани на проверовъчен изпит. Такова изискване ще се въведе и за хората с хронични заболявания, които могат да ги направят опасни зад волана.

Концепция за обучение по безопасност на движението по пътищата е поредният опита на държавата да направи промени в сектора, които да доведат до по-добра подготовка на бъдещите водачи. До момента протест на автоинструкторите предизвика наредба, засягаща начина им на работа. Документът е подготвен от Министерство на транспорта и беше публикуван за обществено обсъждане.

Новите текстове в него предвиждат всички инструктори да работят на трудов договор към фирмите за обучение, учебните коли да са собственост на школите, или взети на лизинг, а цялата документация да е в електронен вид, качена в информационна система.

Дневник