Ключовият пазар на автомобили в Германия се е сринал през 2020 г. до най-ниските си нива от обединението, показват днешни данни, цитирани от АФП.

Производството и продажбите драстично са намалели поради пандемията от коронавируса.

Миналата година в най-стабилната икономика в Европа са регистрирани общо 2,9 милиона автомобила, което е спад с 19%, като производството на 3,5 милиона превозни средства е най-ниският обем от 45 години, според автофедерацията VDA.

Усилията за спиране на разпространението на коронавируса затвориха фабрики в началото на годината и последното блокиране, което трябва да продължи до края на януари, затвори редица търговски центрове.

“Очакваме германският пазар на пътнически автомобили да се възстанови през 2021 г.”, заяви в изявление президентът на VDA Хилдегард Мюлер. “Въпреки това засега не се очаква да бъде достигнато много високо ниво на възстановяване.”

Спадът води до числа, които не са наблюдавани отпреди обединението на страната. За последен път бяха регистрирани по-малко от 3 милиона автомобила през 1989 г. Но като проблясък на надежда, през декември 2020 г. в Германия бяха регистрирани малко над 310 000 автомобила, което е увеличение с 10% в същия месец на 2019 г.

Германското правителство въведе временно намаление на ДДС през юли, което “оказа ефект” преди изтичането му в края на годината, съобщи VDA. Износът на произведени в Германия автомобили е намалял с 24% до 2,6 милиона автомобила.

Новините идват, когато германските производители се борят да се адаптират към целите на Европейския съюз за емисиите и да преминат към електрически превозни средства. Мюлер твърди, че спадът в продажбите е вреден за околната среда, тъй като без обновяване на автомобилния парк “по-старите автомобили остават по-дълго на улицата”.

Пазарният дял на електрическите автомобили продължава да нараства, като се утрои през годината и достигна 6,7% от новите регистрации. Заедно с хибридите, електрическите превозни средства съсставляват 13,5% от новите регистрации или 395 000 през последното тримесечие на годината, което е повече от една пета. /БГНЕС