Австралийското правителство изостри спора си с "Фейсбук" (Facebook) за новите медийни регулации, след като днес отмени рекламните кампании, които планираше в социалната мрежа, предаде ДПА.

Министърът на финансите на Австралия Саймън Бърмингам каза в ефир на националното радио, че правителството ще изтегли всичките реклами, които е трябвало да публикува на сайта на социалната мрежа.

Този ход може да струва на "Фейсбук" до 10.5 милиона австралийски долара (8.3 милиона щатски) годишно, съобщи Australian Broadcasting Corporation.

"Фейсбук" блокира в сряда опцията австралийците да разглеждат и споделят новини в платформата. Причината е медиен закон, с който правителството иска да накара технологичните гиганти да плащат на издателите на новини - нещо, срещу което "Фейсбук" и "Гугъл" остро възразяват. "Гугъл" обаче отстъпи от заплахата да изтегли основната си търсачка от Австралия и вместо това сключи сделки с някои от големите търговски издатели в страната."Фейсбук" каза, че ограничава австралийските издатели на новинарски материали да споделят или публикуват каквото и да е съдържание, а съдържанието от международни медии вече няма да може да бъде достъпно или споделяно от австралийската публика.

Бърмингам каза, че поведението на "Фейсбук" е неуместно, защото компанията се стреми да упражни сила или влияние върху демократичните системи на страната. Ще продължим да сме твърди за законодателството и ще следим за всички тези рекламни точки, допълни той.

Дневник