Компанията LG Electronics ще закрие поделението си за мобилни устройства, след като изгуби в него милиарди долари и не намери кой да го купи. Това ще превърне южнокорейската компания в първата, оттеглила голям бранд от пазара за смартфони, когато процесът приключи, вероятно на 31 юли. Имена като Nokia, HTC и Blackberry изчезнаха от върховете на този бизнес, но все още не са го напуснали.

За изминалите 6 години загубите на LG от смартфони са общо $4.5 млрд. и оттеглянето от сектор с яроста конкуренция и прехвърлянето на служителите към други поделения ще позволи на компанията - според нейното съобщение - да се фокусира върху компоненти за електромобили, свързани устройства и "интелигентни" жилища.

В едни по-добри времена LG се открои с иновации при смартфоните като широкоъгълни камери, а през 2013 г. достигна и трето място по производство в света след "Самсунг" (Samsung) и "Епъл" (Apple).

Но след това устройствата на компанията се сблъскаха с проблеми, бавно обновяване на софтуера и критики, че ѝ липсват умения в маркетинга като на китайските конкуренти.

Днес LG заема едва 2% от глобалния пазар и е изпратила през миналата година към търговците си 23 милиона смартфона, докато Samsung е с над 10 пъти повече - 256 милиона, по данни на Counterpoint.

Северна Америка е мястото, където LG има по-солидно присъствие с трета позиция и 10% от пазара. Сега за тази ниша ще се борят Samsung Electronics and Apple, като американската компания има предимство, защото южнокорейците не са особено силни в сегмента на смартфони със средни или много ниски цени.

Китайските конкуренти като Oppo, Vivo и Xiaomi нямат значимо присъствие в САЩ заради санкциите, но вероятно ще атакуват нишата на LG в Латинска Америка.

Дневник