Предстои оптимизация на общинска администрация и това трябва да стане незабавно, каза днес на пресконференция зам.-кметът по бюджет и финанси Александър Генчев. „От тази сутрин постановление 65 на МС вече е на бюрото ми. Не съм го чел, но знам че разходите за Фонд „Работна заплата“ трябва да се използват на 90% от планираните“, уточни той. Според него общината има два варианта – да намали възнагражденията на служителите с 10% или да пристъпи към оптимизация на администрацията. „Мнението ми е, че трябва да преценим с колко служители можем да изпълняваме качествено услугите на населението и всички останали ненужни хора да бъдат освободени“, каза Генчев. Според него най-безболезнено ще бъде, ако се започне с хората на пенсионна възраст, които са над 20 души и представляват 8% от администрацията. Днес зам.-кметът по бюджет и финанси представи пред медиите финансовите резултати за първото тримесечие на годината. Разходите за периода надхвърлят с близо 1.5% приходите. „Това се наблюдаваше и през миналата година, тъй като изпълнението на разходите през първите месеци е натоварено, поради подръжка при зимни условия, едновременно с това постъпленията през януари и февруари са минимални“, уточни Генчев. Разходите за тримесечието са в размер на 13 284 000 лв., от които 8 578 000 са делегирани от държавата дейности и 4 593 000 - местна отговорност. Към 31 март приходната част на бюджета се изпълнява на 23%. Данъчните приходи са в размер на 24%, приходите от доходи и собственост – 18%, а приходите от такси са изпълнени на 24%. Зам.-кметът увери, че и през тази година общината продължава с антикризисните мерки, набелязани през м.г. Като основни пера по тях посочи свиване на разходите за командировъчни, ел. енергия, топлоснабдяване и вода. Към момента в общинската хазна има 2 240 000 лв. От неразплатените към края на м.г. близо 870 000 лв. към днешна дата общината остава да дължи 220 000 лв. ШУМ.БГ