Японската фирма за електронна търговия Rakuten и Националната баскетболна асоциация (НБА) обявиха многогодишно медийно и маркетингово партньорство. Азиатската компания закупи правата за изключително разпространение на мачовете от най-интересното баскетболно първенство на територията на Япония, а сделката е на стойност 225 млн. долара.

Като част от споразумението Rakuten ще предлага на своите клиенти чрез услугата Rakuten TV достъп до NBA League Pass – онлайн абонаментът за излъчване на мачове и ексклузивни кадри. Освен това ще има и различни абонаментни планове. Един от тях ще дава на феновете достъп до девет мача всяка седмица, а друг до един мач през делничните дни и по два в събота и неделя.

Глобалното маркетингово партньорство ще позволи на Rakuten да продава и официална екипировка на отборите от НБА в своите канали за електронна търговия. Освен това Rakuten Viber, услугата за незабавни съобщения на организацията, ще бъде официална платформа за НБА, осигуряваща достъп до съдържанието на лигата за повече от 90 милиона японски потребители.

Това е поредната сериозна инвестиция, която Rakuten прави в спорта. От началото на сезон 2017-2018 компанията е спонсор на "Барселона", а логото ѝ е върху екипите на каталунците. Сделката с "Барселона" е на стойност 220 млн. евро за четири години. Преди месец Rakuten подписа и с шампиона в НБА "Голдън стейт уориърс" за 20 млн. долара годишно до 2024 г.

"Rakuten е една от най-иновативните компании в света и идеален партньор за НБА", каза комисионерът на НБА Адам Силвър. "Нашите нови отношения с Rakuten говорят за апетита, който нашите страстни фенове в Япония имат да гледат на живо двубоите от лигата, както и ексклузивно съдържание. Ние с нетърпение очакваме да работим с Rakuten, за да осигурим най-изчерпателното покритие на НБА до момента в Япония."

Дневник