Шуменският окръжен съд даде днес ход по същество на делото срещу машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков, които са обвиняеми за трагичния инцидент в Хитрино на 10 декември 2016 г.
При него загинаха седем души, а 14 бяха ранени.
Днес адвокатите на подсъдимите заявиха, че приемат съдебното следствие да се води по съкратена процедура, но без признаване на вина - съгласно чл. 371 т. 1 от НПК. Така евентуалните им присъди ще бъдат в пълен размер, а не редуцирани с една трета, както предвижда законът при признаване на вина.
Димитър Михнев и Радослав Петков са обвинени по чл. 343, ал. 4 от Наказателния кодекс.
Подсъдимите настояват да бъдат разпитани всички пострадали със средни телесни повреди без двама. Те не пожелаха да се разпитват конституираните като частни обвинители наследници на жертвите. Приеха също и многобройните съдебни експертизи.
Днес делото продължи с гледане в зала на видеокадри от охранителни и други камери в деня на експлозията.
ШУМ.БГ
Коментари
шуменец
Това е безсмислено, защо им е съкратена процедура, пълна е най-добре за подсъдимите. И без това не са те виновниците, а фирмите. Интересно, как за нещо причинено по вина на фирмите се съдят физически лица. Но у нас може де.
Анонимен
Фирмите ли са превишили допустимата скорост (което е довело до дерайлирането) или машинистите?
аноним
Абе, да ви кажа чесно има много много мътна вода в цялата история. Накрая обикновените хора ще тикнат зад решетките. Да не мислите че са минавали за първи път през това място. Просто нещата са били подготвени
Varg
Много лесно може да се разбере с каква скорост този влак се е движил и друг път,тъй като е ежедневен.
Просто трябва да се видят книгите на гара Каспичан примерно и на гара Хитрино с часовете на пристигане на композициите и така ще може да се изчисли скоростта им на движение за месеци назад.
Анонимен
Как само варчето знае какво да се направи. Опаснама стоя.
Анонимен
Необходимо е да се знае моментната скорост, а не средната.
Анонимен
Хайде да не забравяме че в деня на катастрофата часове по-късно горя и централата на фирмата собственик на цистерните. Дали не изгоряха някои документи свързани с изправността на тези цистерни? Малко на скалъпена работа понамирисва.
Чок скш
Скалъпена я! ДПС в региона запада и клуб Паламара си намери вратичка едни 10млн да превърти през фирмите си. Е ся гледайте как Тича сега ще прелее и кои фирми ще оправят щетите и що не го изпускаха досега се сетете
Varg
Не,напротив не ни трябва скоростта само в деня на инцидента,а да видим дали и други пъти същият влак упварляван от други машинисти е минавал транзит с по-висока от 40 км/ч скорост.
Ако такава тенденция е имало то виновни са абсолютно всички като се започне от НКЖИ и се стигне до самата фирма Булмаркет.