Днес американската космическа агенция НАСА извежда в откритото пространство телескопа TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite). Неговата работа ще е да търси екзопланети около най-близките до Слънчевата система звезди.

Новият телескоп на НАСА ще се съсредоточи в откриването на скални планети, на които може да има условия за живот. TESS ще определя размера и масата им, а с помощта на телескопа "Джеймс Уеб", който ще замести "Хъбъл" догодина, ще могат да се проучат атмосферите на новооткритите планети.

Очаква се TESS да проучи около 200 хиляди от най-ярките звезди в близост до Слънцето, след което ще изследва планетната им система. Мисията на НАСА е да продължи труда на предшественика на TESS - космическия телескоп "Кеплер". С негова помощ бяха документирани повечето от общо над 3500-те екзопланети, открити през последните 20 години.

Новият телескоп е оборудван с четири специални камери. Той е с размери на хладилник, но това няма да му пречи да изследва значително по-голяма част от Космоса в сравнение с "Кеплер". Уредът ще използва метод за откриване, известен като транзитна фотометрия.

Съществена част от вниманието на TESS ще e насочена към малките и студени звезди, известни като червени джуджета. Вероятността около тях да има скалисти планети с размерите на Земята е по-голяма. Освен това, тъй като червените джуджета са дребни и планетите им орбитират в по-голяма близост, отколкото Земята около Слънцето, техните транзити са по-ясно изразени.

До последно метеоролозите прогнозират добро време за изстрелването в Космоса на телескопа. Той трябва да бъде изведен в орбита на борда на ракета SpaceX Falcon 9 около полунощ тази вечер.