Десет дни след появата на рекламата с Колин Каперник, която предизвика смесени реакции в САЩ и доведе до призив за бойкот, акциите на "Найки" достигнаха рекордни нива. В четвъртък бяха отчетени 83.47 долара за акция, което е най-високата стойност в историята на компанията.

Това е втори пореден ден, в който акциите достигат рекордна стойност. В сряда цената им за пръв път достигна границата от 83 долара. Предишният рекорд беше 82.95 долара от 21 август тази година.

Рекламата с Каперник - състезателя по американски футбол, който даде началото на протестите в НФЛ с коленичене по време на националния химн - раздели мненията в САЩ.

Сред най-големите й критици беше президентът Доналд Тръмп, който обвини "Найки", че отправя "ужасно послание". В социалните мрежи дори имаше призиви да бъдат изгаряни стоки на компанията.

В деня след обявяването на рекламата с Каперник акциите на "Найки" спаднаха с 3.2%. Скоро след това обаче цената им започна да се вдига. В същото време компанията регистрира ръст на продажбите от 31%. Той беше отчетен в периода от 2 до 4 септември, когато имаше и неработни дни в САЩ по случай Деня на труда.

Каперник е без отбор от март 2017 г. Бившият куотърбек на "Сан Франциско 49" така и не успява да си осигури договор с някой от отборите в НФЛ. Той дори опита да заведе дело срещу собствениците от НФЛ, но искът не влезе в съда.

Dnevnik.bg