Община Шумен ще въведе Синя зона за паркиране по цялата централна част на града от нова година. В обхвата на платената зона ще влязат над 20 улици - „Иван Александър“ и пресечните й, както и тези в района над Военното училище и кметството. Живущите там ще могат да паркират на преференциални цени.
Това стана ясно от изказване на кмета Любомир Христов по време на обсъждане от местния парламент, паркингът зад библиотеката в Шумен да стане платен.
Предложението за разширяването на Синята зона ще бъде внесено за разглеждане в Общинския съвет на сесията през декември.
„Целта ни е да регулираме паркирането в центъра на Шумен. Освен това, самите живущи на тези улици искат да има ред“, обясни кметът Любомир Христов. Той допълни, че се обмислят варианти за преференции за паркиране на живущите на тези улици, като например въвеждането на месечни карти. „За тези семейства с една кола картата ще е на цена 5-10 лв. За тези с две коли - 20-25 лв. За всички останали, които паркират по тези улици, паркирането ще става срещу заплащане за престой в Синя зона“, обясни Христов.
Той прочете и част от Стратегия за паркиране в Шумен, приета през 2010-та и обхващаща периода до 2020 г. Според нея, на мястото на паркинга на библиотеката трябва да се изгради многоетажен паркинг, а в центъра на Шумен да има 900 паркоместа до 2015 година. „Още тогава е станало ясно, че има проблем с паркирането в града и трябва да се вземат мерки за регулирането му. Това не е станало. Целта ни не е да приемаме стратегии, които няма да изпълним, а да въведем ред. Затова искаме паркингът до библиотеката да стане платен“, каза още Христов. Той допълни, че приходите от това ще отидат за разширяването и маркирането на новите паркоместа в Синята зона.
На днешното трето гласуване предложението паркингът до библиотеката да стане платен отново не бе прието, защото не събра нужните 21 гласа. "За" гласуваха 16 съветници - тези от ГЕРБ, двама от ДПС и един от "Патриотите". 11 бяха „против“ а 7 „въздържал се“.
ШУМ.БГ
Коментари
Лудория
Това със "синята зона" нито прави паркирането по-лесно, нито води до някакъв ред, да не говорим, че се дават допълнително едни заплати на хора с жълти елечета, които клатят краци насам-натам. Ако кмета си спре личния автомобил някой ще му поиска ли левче от тези с жълтите елечета?! Наскоро във Варна с колегите гледахме един "гъзар", който не искаше да си даде левчето в тамошната синя зона. Стоеше и се оглеждаше като мишок, но после видяхме, че се познава с тамошните хора с жълти елечета. Но премина случайно друг, който налагаше глобите. Ние ми показхме джипа и обяснхме, че стои от 10-ина минути. И какво направи смешника, който трябва да глобява - каза на човека с джипа и той отпраши... навярно някъде, където няма любопитни пушачи. Така че синята зона е тъпотия за пари.
Анонимен
А да и очаквайте ефекта на пеперудата! ;)
Гарванът
Прост съм, не разбирам...ама да помислим малко..
Синята зона се въвежда в градове, където имам развит градски транспорт. И не е проблем, вместо да плащаш бензин, да губиш време е търсене на място за паркиране или да плащаш по левче на час, да се метнеш на автобус/тройлебус/метро и да стигнеш спокойно до работното си място... Та в този ред на мисли - има ли градски транспорт в Шумен ? Да минава редовно по всички основни улици в града ? Да е достатъчно здрав, за да не те вали дъжда и вътре в автобуса и да не навява сняг през зимата ? То хубаво е чел кмета стратегията, ама то само с четене не става... Работа иска, работа, а не нови такси и тегоби. И без това вече почва да им идва в повече на хората....
СУПЕР
Много се кефя, че направиха синята зона по "Славянски". Когато ми трябва да спра си спирам като пич, плащам си левчето и си свършвам работата. Преди какво беше....??? Разни мишоци с по 2 литра бензин в резервоарите и с по 2 лева в джобовете, паркирали сутринта от 9 часа и по цял ден киризят кой минава и с кого седнали на по една сода под чадърите
Работещ
Г-н Христов, то много хубаво сте го измислили ама надали сте се сетили за хората, които работят в районите със синя зона и въпроса с техните коли, с които исват на работа, т.к удобен градски транспорт там няма!
Анонимен
Решението ще бъде правилно, ако паралелно с платеното паркиране се въведе съвсем нова система на градския транспорт. В централната част на града да може да се идва от всички краища на града. Нужно е да има обиколни маршрути, а не , както сега, автобусите да се движат почти само по права линия. Ще печелят от брой пътници.
Анонимен
Кмете много си алчен!
КЛИНИЧЕН ПСИХИАТЪР
QWICK MONEY в превод "бързи пари" е израз на мафията ,която реализира бърза печалба, без да е вложила нищо . Под предлог че, вкарваш ред в паркирането ти натоварваш бедните ,като им ограничаваш достъпа до административни услуги , билиотека,музей, и др.Но мафиотите имат и друг любим израз "да го дух.т бедните"
Българиня
Догодина избори идат, дами и господа, другари и другарки...