Волейболната Лига на нациите отчете огромен интерес към надпреварата за 2019 г. Турнирът е привлякъл световна аудитория от над 1.5 милиарда зрители, като увеличението е 200 милиона спрямо година по-рано, показва докладът на Nielson.

От надпреварата, която се проведе от 21 май до 14 юни, са излъчени 9291 часа в 131 държави. В допълнение каналът в платформата за видея "Ютюб" (YouTube) е събрал повече от 10 милиона гледания, което е увеличение със 778% в сравнение с 2018 г.

Президентът на Световната волейболна федерация (FIVB) Ари Граса заяви, че по време на надпреварата са генерирани 3.8 милиарда импресии в социалните медии и 16 милиона взаимодействия. Различните акаунти на FIVB в социалните медии се увеличиха с повече от 550 000 последователи по време на турнира, докато официалният сайт на надпреварата регистрира 12 милиона показвания.

"Резултатите, които постигнахме, са забележителни. Имахме за цел да постигнем някои от тези числа през четвъртата-петата година. Вече да сме достигнали този момент показва колко успешна е Лигата на нациите в отношението си спрямо феновете", каза Граса.

Monster block, super spike: как звучи гледането на волейбол в България

От 2018 г. Лигата на нациите замени Световната лига. Новият турнир следва модела в американския спорт, където се влагат усилия за подобряване на връзката с феновете.

"Гордеем се, че сме на върха на иновациите и днешната ни среща беше много важна за гарантиране, че продължаваме да се усъвършенстваме в полза на глобалното волейболно семейство", допълни Граса.

Дневник