Турски компании ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел. Това се разбра днес, след като генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Красимир Папукчийски подписа договора за модернизация на трасето, което е част от проекта за обновяване на жп линията София-Пловдив.
Обединението ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" ще изпълни проекта за близо 600 млн. лева с ДДС. Срокът за реализирането му е 72 месеца.
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада бъдещият най-голям жп тунел в България, с дължина 6.8 км. Подобно съоръжение не е строено в страната от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.
В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара в Елин Пелин, спирка при Побит Камък, разделен пост на Вакарел и връзката му с гарата в града. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони.
Ще бъдат изградени и 2 двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1.5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
Дневник
Коментари
Анонимен
Локомотиви трябват, и вагони.Вижте на какво возите хората, сигурен съм че имаме най-старата и амортизирана ЖП техника в цяла Европа!
пак аз
И само да вметна, че чисто нов 4-вагонен влак серия 357 или 375 ЦЕЛИЯТ струва между 5-12 милиона паунда, което е около 15-25 милиона лева.Пак казвам - чисто нов!На нас нови не ни трябват, което прави цената същата, като в паунди!
Анонимен
600 милиона за що нещо! В Шумен за половин милион обновяват съществуваща детска площадка с монтаж на има-няма десетина пластмаси.
Анонимен
Турция настъпва в България бавно но славно