Турски компании ще строят жп участъка Елин Пелин-Вакарел. Това се разбра днес, след като генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Красимир Папукчийски подписа договора за модернизация на трасето, което е част от проекта за обновяване на жп линията София-Пловдив.

Обединението ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" ще изпълни проекта за близо 600 млн. лева с ДДС. Срокът за реализирането му е 72 месеца.

Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада бъдещият най-голям жп тунел в България, с дължина 6.8 км. Подобно съоръжение не е строено в страната от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.

В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара в Елин Пелин, спирка при Побит Камък, разделен пост на Вакарел и връзката му с гарата в града. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони.

Ще бъдат изградени и 2 двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1.5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.

Дневник