В списъка със загиналите в авиокатастрофата в Русия е един от синовете на президента на Татарстан, както и главата на татарстанските сили за сигурност. съобщи ИТАР-ТАСС. Преди години самолетът е работил и за "България ер".
Сред 52-та загинали е и Ирек Миниханов, син на президента на Татарстан Рустам Миниханов. Службата за сигурност на автономната република Татарстан не коментира съобщенията за смъртта на Александър Антонов, който оглавявя републиканската структура на Федералната служба за сигурност.
Според данните на министерството на извънредните ситуации на Татарстан при катастрофата на пътническия самолет Боинг 737-500, са загинали всички 52 души: 46 пътници и 6-членен екипаж. По други данни, цитирани от АФП се посочват 50 загинали.
Предварителната версия за катастрофата бе грешка на екипажа. Това е бил трети заход за кацане, но според източник от правоохранителните органи може и автоматиката да ги е подвела т.е. трагедията да се дължи на техническа неизправност, информира Интерфакс.
Самолетът , който се разби на летището в Казан е бил експлоатиран от България ер, преди през 2008 година да започне работа за Татарстан".
Разбилият се в неделя самолет е от модификация Боинг 737-500 (Boeing 737-500), от която са произведени 389 самолета между 1990 и 1999 година. Отличава се с по-къс фюзелаж и увеличена далечина на полета до около 500 километра. Пилотите са двама, превозва до 149 пътници. катастрофиралият боинг (борд VQ-BBN) е единственият самолет от този вид на авиокомпанията "Татарстан". Тя има още Боинг 737-400, четири Ербъс A319-100 и два Ту-154М.
Авиопроизводителят Боинг веднага изяви готовност да съдейства за разследването, руският президент нареди да се създаде правителствена комисия, на близките бяха изказани съболезнования. Татарстан е част от Руската федерация.
Първият полет на разбилия се самолет е на 18 юни 1990 година. Той е експлоатиран от "Euralair International", "Air France", "Uganda Airlines", "Rio Sul", "Ansett Worldwide", "Blue Air", "Bulgaria Air", и от 2008 година е в "Татарстан".
Преди да стане собственост на българския превозвач, същият самолет катастрофира сериозно в Бразилия, съобщи ИТАР-ТАСС.
На 17 декември 2001 година при кацане на летището в бразилския град Белу Оризонти при лоши атмосферни условия – силен дъжд, самолетът се докосва до земята преди пистата, счупва левия колесник и се влачи по пистата върху левия двигател в продължение на 1,7 километра. Няма жертви, но самолетът е трябвало да премине през сериозен ремонт.
По това време самолетът е собственост на бразилската авиокомпания "Рио сул", специализирана в регионални полети.
Българската частна авиокомпания "България ер" е "националният въздушен превозвач на Република България", пише в сайтаwww.air.bg, "Основна цел на авиокомпанията е да предлага на своите клиенти услуги по въздушен превоз с най-високо качество, комбинирани с традиционното българско гостоприемство на борда на самолетите. "България Ер" е авиокомпания, известна със своите традиции. Към това днес се добавя непрестанният стремеж към предлагане на още по-качествени услуги, предоставяни чрез нови, сигурни и комфортни самолети", пише авиокомпанията. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар