За да се намали броят на ПТП-тата на Старата мототехника, кръстовището ще се преустрои. Дали да се направи кръгово движение, или да се сложат светофари, обаче днес общинската Комисия по безопасност на движението не можа да реши. След 40-минутен дебат специалистите стигнаха до извода, че трябват да се допитат до други експерти, както и да се отчете общественото мнение.
Стана ясно, че общината е възложила на консултанта си по организация на движението Павлин Сурилов да направи 4 варианта. Първите два от тях бяха на кръстовище с кръгова организация и диаметър на острова съответно 16 и 20 метра. Третият бе за светофар, а четвъртият – оставяне на настоящата регулация с поставяне на допълнителни светещи знаци “Стоп” и една допълнителна дясна лента за движещите се по “Станционна” към ЖП-моста.
“Наблюденията ни показват, че кръговото кръстовище забавя скоростта до 20 км/ч. светофарът дава възможност да се премине с 50 и повече километра. Затова мнението ми е за кръгово, като най-безопасно”, категоричен бе шефът на сектор “Пътна полиция” Радослав Георгиев. Експертът по транспорт на общината Владимир Събев заяви, че клони към варианта със светофар, въпреки че спирането и тръгването при заледен асфалт ще е трудно.
“За движещите се по “Станционна” има страничен наклон и имам притеснения, че, ако се направи кръгово кръстовище, може да се хлъзне някой автобус или камион. Смятам, че светофарът е по-безопасен”, опонира им зам-кметът Иван Йонков. Председателят на комисията и зам.-кмет Митко Киров пък сподели, че клони към кръгово, но в крайна сметка реши да се изчака: “Така или иначе, каквото ще се прави, ще се прави през април, по-добре е да се консултираме с други специалисти”, каза той.
Никой от варииантите не е остойностяван, но според запознати кръгово и светофар струват горе-долу еднакво.
По настояване на полицията Комисията взе решение да се поставят 120 метра преградни решетки на бул. "Симеон Велики" до зала "Плиска”, където стават много ПТП-та с пресичащи пешеходци. Парапетите ще са високи 1,50 метра, за да не се прескачат и монтажа им трябва да стане до дни.
ШУМ.БГ
Коментари
mario
Във цяла Европа е със кръгово и във Бългория да се прави така.Ето на Макак се реши проблема а го мислиха години и колко хора загинаха .
Решавайте по-бързо за да спасим живот.
специалист
А защо да не комбинираме двата варианта?
Да се направи кръгово кръстовище със светофарна уредба, това ще е най-удачното решение. Ще се знае кой трябва да премина на зелено, отделно ще се ограничи и скоростта от кръговото.
Това е варианта за нас.
европееца
Кръгово е правилното решение. И не само тук а трябва да направите в целия град кръгови и еднопосочни улици. А в средата на кръговото фонтани с антифриз та да работят целогодишно или леки хълмчета - озеленени тип тракийски могили на сегашните управници. Та да ги споменават с добро идните поколения.
Пес
Това е неспасяемо кръстовище. Като се засилят от руския надолу дали ще се блъсне зимата в спряла на светофара кола или ще се нахендри в кръговото е едно и също. Легнали полицаи е единственото решение. И то колкото се може по-високи. Хем ще струва далеч далеч по малко.
Бясна
А изкуствени неравности на пешеходната пътека на ул."Алеко Константинов", срещу бившата сладкарница "Малина", или светофар, камери, ограничение...Нещо, по дяволите, нещо, което да съзнае шофьорите, че там пресичат хора!!!Там кога ще се вземат мерки-имат улицата за двупосочна писта!
без думи
някой може ли да ми обясни : на първата снимка с реалното кръстовище - в дясната лента направо ЗАЩО има стоп-линия? И при положение, че има знак за път с предимство?
Пес
Същото трябва да стане и на улица Алеко Константинов. Тия недодялани нерезчета които вият по цяла нощ с разни моторетки ще се научат на карат по - бавно.
@
ОЩЕ ЛИ НЕ РАЗБРАХТЕ ЧЕ НАЙ ЕФИКАСНОТО Е КРЪГОВОТО И ТО НЕ САМО ТАМ А И НА МНОГО ДРУГИ МЕСТА В ГРАДА
Хахаха
Слагате по 2 "легнали полицаи" на 20-30 м. от кръстовището на всяко платно и сте рахат. Струва в пъти по-малко и е много ефективно.