За да се намали броят на ПТП-тата на Старата мототехника, кръстовището ще се преустрои. Дали да се направи кръгово движение, или да се сложат светофари, обаче днес общинската Комисия по безопасност на движението не можа да реши. След 40-минутен дебат специалистите стигнаха до извода, че трябват да се допитат до други експерти, както и да се отчете общественото мнение.
Стана ясно, че общината е възложила на консултанта си по организация на движението Павлин Сурилов да направи 4 варианта. Първите два от тях бяха на кръстовище с кръгова организация и диаметър на острова съответно 16 и 20 метра. Третият бе за светофар, а четвъртият – оставяне на настоящата регулация с поставяне на допълнителни светещи знаци “Стоп” и една допълнителна дясна лента за движещите се по “Станционна” към ЖП-моста.
“Наблюденията ни показват, че кръговото кръстовище забавя скоростта до 20 км/ч. светофарът дава възможност да се премине с 50 и повече километра. Затова мнението ми е за кръгово, като най-безопасно”, категоричен бе шефът на сектор “Пътна полиция” Радослав Георгиев. Експертът по транспорт на общината Владимир Събев заяви, че клони към варианта със светофар, въпреки че спирането и тръгването при заледен асфалт ще е трудно.
“За движещите се по “Станционна” има страничен наклон и имам притеснения, че, ако се направи кръгово кръстовище, може да се хлъзне някой автобус или камион. Смятам, че светофарът е по-безопасен”, опонира им зам-кметът Иван Йонков. Председателят на комисията и зам.-кмет Митко Киров пък сподели, че клони към кръгово, но в крайна сметка реши да се изчака: “Така или иначе, каквото ще се прави, ще се прави през април, по-добре е да се консултираме с други специалисти”, каза той.
Никой от варииантите не е остойностяван, но според запознати кръгово и светофар струват горе-долу еднакво.
По настояване на полицията Комисията взе решение да се поставят 120 метра преградни решетки на бул. "Симеон Велики" до зала "Плиска”, където стават много ПТП-та с пресичащи пешеходци. Парапетите ще са високи 1,50 метра, за да не се прескачат и монтажа им трябва да стане до дни.
ШУМ.БГ
Коментари
европееца
Така не се прави кръговото, няма ги велосипедните алеи, те трябва да бъдат между пешеходните и автомобилите. Що не направите едно конкурчо та батьови да ви покаже на пътещарчетата как трябва да се направи кръговото. Вземам лекционни за знанията.
isa
алоо,шум бг.кога ще пишете че няма да има вода в шумен.зял ден
* Коментар транслитериран от системата
3 4авто инструктор
от гледна точка на безопасността на 100% кръгово трябва да се направи, избягва се челния удар с висока скорост,няма пострадали хора с телесна повреда, смъртни случай, само материални щети по автомобила, няма задължителното спиране на червен сигнал или знак стоп конфликтните точки са 31 на брой не както сега са 112 конфликтни точки с висока предпоставка за птп с големи щети за мпс и пътниците в автомобила.не на празно в цяла Европа където може се предпочита кръгово движение. защо сега няма пострадали на разклона за макак? зимно време няма да се спират колите една в друга или да не могат да потеглят от моста за на ляво-жп гара.светофара нищо неправи само отменя стопа с червена светлина, пак може да се минава с висока скорост ,пак може да се получават жестоки удари, пак може да се минава на червено, нощно време пак се губи ефекта на светофара като не работи. комисията ,вариант № 2!!!
приятел
Инженер Йонков, приятелю изобщо не се чуди. Избирайте кръговото. Един съвет. Направете конкурс с награди да кажем първа 1000лева втора 500 трета 300 а останалите седем по 100лева. Тогава ще имате повече идеи за избор. направете обществено обсъждане та жителите да си изберат. Стига тия от снимката са правили поразиите в този град.
Zakurra Mafanetti
кръговото безспорно е най-безопасния метод но! нали не забравяте че една от улиците там е главна артерия за автогарата както и че кръговото е забранено за товарни автомобили и единствения заобиколен път е през това кръстовище,ако стане кръгово ще е много трудно да маневрират както на практика се получи с кръговото за макак поради малкото място за изграждането му.това води до ситуации след себе си.за мен ситуацията се решава с подлез на ЖП Гарата и намаляне на трафика през кръговото и въпросното кръстовище на пътуващите към тракийския както и един легнал полицай на улицата от била,защото най-често предимството се отнема от там идващите автомобили
Дъбов
Ще направим това, което нашите фирми, които ще спечелят търга и ще дадат най-висока комисионна, кажат.
рокерски
Естествено,че кръгово!
куфланд маниак
Убу слагат огради на кауфландя,ама поне да изчистят и да осветят подлезите.Че ме е страх сега като бързам за промоциики,да не ме оберат в тая мизерия там....че може и друго да ми се случи.
голяма мисъл
Реголировчик да сложат,може и двама.Така ще е най-евтино,пък и поне ще знаят за какво си вземат заплатите