За да се намали броят на ПТП-тата на Старата мототехника, кръстовището ще се преустрои. Дали да се направи кръгово движение, или да се сложат светофари, обаче днес общинската Комисия по безопасност на движението не можа да реши. След 40-минутен дебат специалистите стигнаха до извода, че трябват да се допитат до други експерти, както и да се отчете общественото мнение.
Стана ясно, че общината е възложила на консултанта си по организация на движението Павлин Сурилов да направи 4 варианта. Първите два от тях бяха на кръстовище с кръгова организация и диаметър на острова съответно 16 и 20 метра. Третият бе за светофар, а четвъртият – оставяне на настоящата регулация с поставяне на допълнителни светещи знаци “Стоп” и една допълнителна дясна лента за движещите се по “Станционна” към ЖП-моста.
“Наблюденията ни показват, че кръговото кръстовище забавя скоростта до 20 км/ч. светофарът дава възможност да се премине с 50 и повече километра. Затова мнението ми е за кръгово, като най-безопасно”, категоричен бе шефът на сектор “Пътна полиция” Радослав Георгиев. Експертът по транспорт на общината Владимир Събев заяви, че клони към варианта със светофар, въпреки че спирането и тръгването при заледен асфалт ще е трудно.
“За движещите се по “Станционна” има страничен наклон и имам притеснения, че, ако се направи кръгово кръстовище, може да се хлъзне някой автобус или камион. Смятам, че светофарът е по-безопасен”, опонира им зам-кметът Иван Йонков. Председателят на комисията и зам.-кмет Митко Киров пък сподели, че клони към кръгово, но в крайна сметка реши да се изчака: “Така или иначе, каквото ще се прави, ще се прави през април, по-добре е да се консултираме с други специалисти”, каза той.
Никой от варииантите не е остойностяван, но според запознати кръгово и светофар струват горе-долу еднакво.
По настояване на полицията Комисията взе решение да се поставят 120 метра преградни решетки на бул. "Симеон Велики" до зала "Плиска”, където стават много ПТП-та с пресичащи пешеходци. Парапетите ще са високи 1,50 метра, за да не се прескачат и монтажа им трябва да стане до дни.
ШУМ.БГ
Коментари
varg
Абе малко са ниски оградите сложете и два метра военна бодлива тел като на стадиона в Разград.
cichlid
най удачно ми се вижда да се сложи пиян кмет регулировчик
Анонимен
направете детелина с отделни ленти, има достатъчно място !!!
123
При тази ситуация, кръгово кръстовище е най-удачно, за зимния период може да се предприемат марки, като се положи гумена настилка за по-голямо сцепление на около 20-30 метра преди кръстовището, Що се отнася до товарните камиони отидете в русе да видите как е органидирано движението- никакъв камион не може да се види в града а в шумен има изградена такава околовръстна инфраструктура, че цялото движение на камиони може да се пренасочи там. време е специалистите от Общината да се замислят по този вариант - така ще има и екологичен ефект за жителите на града
шебек
Светофар. Мноого е тясно за кръгово. Освен това, аргументът че на светофар ще се спира, а на кръгово - не, е смешен. И на кръгово трябва да се спре, когато идва някой отляво.
zipo_007
Кръгово, ама не само там. Ами и на целия бул. С. Велики(от джамията до картинга) и бул. В. Преслав да се направят кръгови. С тез широките пътища не ни трябват светофари.
от трън та на глог
Тези който говорят че безпроблемно се кара на лед със зимни гуми явно само са чували а не са карали коли в зимни условия особено в Шумен.Заледи ли се по този стръмен баир няма спиране или тръгване с каквито и гуми да си.През кръговото можеш да минеш и без да спреш с ниска скорост.То и на руския има страничен наклон но с разумно каране няма проблем.
Данчо
Много е правилен коментара на "От трън та на глог" !!!! Преди около месец при лек дъжд едва спрях след кръстовището по баира пред църквата на Кристал при това с почти нови гуми. Шофьор съм от 17 години, но такъв ужасен асфалт никъде не съм виждал.
nobara
Кръгово.
И ми се струва, че на това, макакското, има прекалено много знаци. Вечер е като лунапарк. Сякаш някое дете си е играло и наслагало знаци дето му падне.