За да се намали броят на ПТП-тата на Старата мототехника, кръстовището ще се преустрои. Дали да се направи кръгово движение, или да се сложат светофари, обаче днес общинската Комисия по безопасност на движението не можа да реши. След 40-минутен дебат специалистите стигнаха до извода, че трябват да се допитат до други експерти, както и да се отчете общественото мнение.
Стана ясно, че общината е възложила на консултанта си по организация на движението Павлин Сурилов да направи 4 варианта. Първите два от тях бяха на кръстовище с кръгова организация и диаметър на острова съответно 16 и 20 метра. Третият бе за светофар, а четвъртият – оставяне на настоящата регулация с поставяне на допълнителни светещи знаци “Стоп” и една допълнителна дясна лента за движещите се по “Станционна” към ЖП-моста.
“Наблюденията ни показват, че кръговото кръстовище забавя скоростта до 20 км/ч. светофарът дава възможност да се премине с 50 и повече километра. Затова мнението ми е за кръгово, като най-безопасно”, категоричен бе шефът на сектор “Пътна полиция” Радослав Георгиев. Експертът по транспорт на общината Владимир Събев заяви, че клони към варианта със светофар, въпреки че спирането и тръгването при заледен асфалт ще е трудно.
“За движещите се по “Станционна” има страничен наклон и имам притеснения, че, ако се направи кръгово кръстовище, може да се хлъзне някой автобус или камион. Смятам, че светофарът е по-безопасен”, опонира им зам-кметът Иван Йонков. Председателят на комисията и зам.-кмет Митко Киров пък сподели, че клони към кръгово, но в крайна сметка реши да се изчака: “Така или иначе, каквото ще се прави, ще се прави през април, по-добре е да се консултираме с други специалисти”, каза той.
Никой от варииантите не е остойностяван, но според запознати кръгово и светофар струват горе-долу еднакво.
По настояване на полицията Комисията взе решение да се поставят 120 метра преградни решетки на бул. "Симеон Велики" до зала "Плиска”, където стават много ПТП-та с пресичащи пешеходци. Парапетите ще са високи 1,50 метра, за да не се прескачат и монтажа им трябва да стане до дни.
ШУМ.БГ
Коментари
Карл Маркс
КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО КРЪГОВО
Иванчо
Ами аз да питам ,Иво Кулев в качеството на какъв е изтипосан ,я минете покрай гасстанцията му срещу винпрома ще видите колко потрушени таксита има,че той ще ми дава акъл.
Иванчо
СТИГА С ТОВА КРЪГОВО,АКО ЩЕ ДЕСЕТОЪГЪЛНО ДА Е САЩАТА РАБОТА ЩЕ Е,ЗА СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ САМО СОПА.
от трън та на глог
Аз не мисля че се кара кой знае колко бързо на то кръстовище,проблема е че тези който не са с предимство понякога доста чакат изнервят се и отнемат предимството.
Василев
Г-да от комисията по безопасност на движението! Нали направихте едно своеобразно допитване преди година и нещо. Пуснахте мухата в ШУМ.БГ, че ще правите светофар и хората ви отговориха - НЕ ЩЕМ СВЕТОФАР. Цяла Европа изхвърли светофарите и ползва безпроблемно кръговите. Най-после ви е дошъл ума в главата - да питате народа. Направете едно кръгово, но го измислете отвсякъде, за да не го прекроявате после десет пъти и да харчите народна пара. Вариант 2 е доста удачен, но е добре да се направи перваза от павета както при първия вариант. Обмислете добре нещата и правете КРЪГОВО. 90 % от хората във форума ви го казват в прав текст. Браво за краткия и ясен анализ на "автоинструктор". Питайте хора, които разбират, а не такива, които са в комисията само за да лапат парички.
европейски
Инж.Йонков общината да вложи малко пари за преодоляване на заледяването по кръстовищата и стръмните улици. В Шумен има някои стръмни улици които като се заледят 5-6 пъти в годината, и със зимни гуми да си няма спасение , няма спиране. Ако преди кръстовището и в него се направи ел.серпентина на 5 см в бетона през 20-50см и се затопли бетонната настилка на 5градуса-това ще доведе до топене на леда. Това е практика в УСА пред входовете общ.сгради.Не е скъпо решение, а ще се спасят много хора.
трети вариант
има и друг вариант. кръстовище на две нива
driver
светофар
* Коментар транслитериран от системата
6 2Анонимен
Тоя Събев как се издигна от педадогически съветник в Трайко Симеонов.