За да се намали броят на ПТП-тата на Старата мототехника, кръстовището ще се преустрои. Дали да се направи кръгово движение, или да се сложат светофари, обаче днес общинската Комисия по безопасност на движението не можа да реши. След 40-минутен дебат специалистите стигнаха до извода, че трябват да се допитат до други експерти, както и да се отчете общественото мнение.
Стана ясно, че общината е възложила на консултанта си по организация на движението Павлин Сурилов да направи 4 варианта. Първите два от тях бяха на кръстовище с кръгова организация и диаметър на острова съответно 16 и 20 метра. Третият бе за светофар, а четвъртият – оставяне на настоящата регулация с поставяне на допълнителни светещи знаци “Стоп” и една допълнителна дясна лента за движещите се по “Станционна” към ЖП-моста.
“Наблюденията ни показват, че кръговото кръстовище забавя скоростта до 20 км/ч. светофарът дава възможност да се премине с 50 и повече километра. Затова мнението ми е за кръгово, като най-безопасно”, категоричен бе шефът на сектор “Пътна полиция” Радослав Георгиев. Експертът по транспорт на общината Владимир Събев заяви, че клони към варианта със светофар, въпреки че спирането и тръгването при заледен асфалт ще е трудно.
“За движещите се по “Станционна” има страничен наклон и имам притеснения, че, ако се направи кръгово кръстовище, може да се хлъзне някой автобус или камион. Смятам, че светофарът е по-безопасен”, опонира им зам-кметът Иван Йонков. Председателят на комисията и зам.-кмет Митко Киров пък сподели, че клони към кръгово, но в крайна сметка реши да се изчака: “Така или иначе, каквото ще се прави, ще се прави през април, по-добре е да се консултираме с други специалисти”, каза той.
Никой от варииантите не е остойностяван, но според запознати кръгово и светофар струват горе-долу еднакво.
По настояване на полицията Комисията взе решение да се поставят 120 метра преградни решетки на бул. "Симеон Велики" до зала "Плиска”, където стават много ПТП-та с пресичащи пешеходци. Парапетите ще са високи 1,50 метра, за да не се прескачат и монтажа им трябва да стане до дни.
ШУМ.БГ
Коментари
коментар за 2 нива
В една европейска столица имаше скоростна естакада на 2ро ниво. Но заради високото ниво на шума кметството разруши моста и направи тунел който минава между двете линии на метрото, автомобилния тунел минава над на 50см над линия номер 6 и под линия 2-на метрото четирите пътя се казва кръстовището. На него има входове за метрото, автобусни спирки, на повърхността е кръгово.
toso
винаги по добрият варянт е крагово.ако има коли чакаш,ако не минаваш.няма да чакаш кефа на сфетифара да светне зелено.+ това там пешеходци има мн малко така че не вигдам смисал от светофар.правете крагови почти в цяла европа е така.хем ток не хаби и е ясно кои има предимство
* Коментар транслитериран от системата
1 4за тунелите
Общината да помисли за изграждане на тунели финансирани от европейските програми. Щумен има остра нужда от изграждане на няколко тунела. На руския, кристал, под военното, куршум чешма. В урбанизацията "Розите" градче колкото Шумен направиха тунел под главната улица дълъг 3км. има огромни вентилатори и ограничения до 60км с камери на вход и изход. Така за 1-2 минути прекосяваш целия град и отиваш в търговско атрактивния център с ресторанти 25 кина и маркови магазини "heron city".
Анонимен
Каквото и да направят докато не се научите,че компютърните игри са различно нещо от действителността и че чалгата убива няма да се оправите.
ммм..да
като се замисли човек - кръгово!
а някои от коментиращите не са прави, защото нашата кола я удари миналата година автобус, пързаляйки се назад в деня преди извънредното положение. при едно кръгово, ако пак си спестят опесъчаването поне този, който се пързаля ще може да се спре първо в някой бордюр преди да опре в насрещното движение (-:
гражданче
Това на Civil ли е чертано :D
Програма на новия кмет
Ако стана Кмет ще утвърдя нов урбанизационен план, за изграждане на пръстен от автомобилен и метро от скоростни влакове около Шуменското плато стигаш до В.Преслав и с.Мадара. Ще направя програма за етапно изграждане на сгради с положителен енергиен баланс - наречени зелени сгради. Поетапно разрушаване на панелките и изграждане на екологични жилищни сгради до 3 етажа в самостоятелни зелени урбанизации с подземни гаражи, собствени тенис кортове и плувен басейн, фитнес градина, детски площадки, с автономно електро и топлинно захранване.Градът трябва да избяга от сянката на Илчов баир. Сградите трябва да използват 6 те часа слънчева радиация през зимата за да акумулират топлината му. В момента града е шумен и мръсен.
dfyjdnnnnnnnn
само умници са се сабрали,няма страшно ще измислят как да откраднат парички.в този тъп полицейско-комунистически град все неим стигнаха полицаите и светофарите,а от двете имаме най много от глава на населението в Балгария.ТЪПАЦИ.
Конрад Херман Йозеф
Голямо умуване, голямо чудене! Питайте Дъбов, нека той да ви каже!