Авиоотряд 28 минава на подчинение на министъра на транспорта. За тази промяна в Закона за гражданското въздухоплаване, предложена от МС, гласуваха депутатите в НС на първо четене със 100 гласа "за", 77 -"против" и 3- "въздържали се", предаде репортер на БГНЕС.
Министерски съвет предвижда преминаването на Авиоотряд 28 като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити от Министерския съвет към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Поправката бе предмет на дебат днес на първо четене в НС.
Това екзистенциален за държавата ли е въпрос - важното е Авиоотряд 28 да има принципал, да има правила, по които работи, а не както последните 4 г. да се ползва за такси. Това отговори председателят на бюджетната комисия Йордан Цонев по време на дебата на депутати от ГЕРБ, които настояваха Авиоотряд 28 да мине на подчинение на Министерството на отбраната.
Не е възможно два-три различни законопроекта да се разглеждат като една и съща точка в дневния ред, поясни председателят на НС Михаил Миков в отговор на предложение на депутатите от опозицията, които настояваха за това. Говорим за едни 7-8 млн.лв. годишно за издръжката на Авиоотряд 28, която включва 5 летателни апарата и персонала по поддръжката им, поясни от парламентарната трибуна Венцислав Лаков от Атака. Дали Авиоотрядът ще бъде към Министерството на транспорта или към Министерството на отбраната не е важно, а по-същественият въпрос е как ще бъдат управлявани тези пари, посочи той. Нашата временна парламентарна комисия установи, че армията не може да контролира тази дейност, за разлика от Министерството на транспорта, каза Лаков. Предишната практика от последните 4 г. показва, че бившият премиер Бойко Борисов е определял заплащането на ръководителя на Авиоотряда 28 Пенчо Пенчев, по съседски, тъй като са били съседи по местоживеене, поясни депутатът от Атака. Лаков настоя да се промени устройственият правилник на Авиоотряда, за да се упражнява по-строг контрол при ползването на машините.
В спора неочаквано се намеси и депутатът от ГЕРБ Вежди Рашидов, бивш министър на културата, който пък предложи Авиоотрядът да мине на подчинение на Министерството на културата, тъй като, когато е бил ръководител на това ведомство, той е съдействал филмовата продукция "Под прикритие" да се ползва от него. Според депутата така поне ще има полза за изкуството.
В Европа всички авиоотряди са към министерствата на отбраната, с изключение на Гърция, Румъния и Холандия, заяви депутатът от ГЕРБ и бивш зам.-министър на отбраната Валентин Радев. 2/3 от времето Авиоотрядът е бил към въоръжените сили на България, ще има оперативно командване, ще получава задачи и от НСО, добави той. Не чух нито аргумент за това защо Авиоотрядът трябва да бъде в транспортно министерство. Светослав Иванов от ГЕРБ заяви, че няма проблем Авиоотрядът да е във военното министерство. Идеята Авиоотряд 28 да е част от военновъздушните сили е абсурдна, защото функциите на Авиоотряда са по анекс 2 - това са специални полети, които не се извършват за търговска дейност и нямат общо с военни коридори, бе мнението на депутата от КБ Петър Мутафчиев. Звеното не трябва да бъде военизирано, защото функциите му са различни, обясни той. Има само един плюс от прехвърляне на Авиоотряда към военното министерство и той е, че самолетите ще могат да бъдат допълнително натоварвани за целева дейност на Министерството на отбраната, смята Мутафчиев. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар