Европейците са по-склонни да живеят природосъобразно в сравнение с гражданите на САЩ. Този факт е вече научно установен от проучване на здравословния и природосъобразен начин на живот на жителите на Стария континент, съобщава "Лайв сайънс". Изследването е част от проекта LOHAS (абревиатура на European Lifestyles Of Health And Sustainability), осъществен от Natural Marketing Institute (NMI) съвместно с PR-компанията "Porter Novelli". Резултатите от LOHAS сочат, че европейците са с 50% по-склонни от американците да купуват "зелени" продукти, като се започне от хибридните автомобили и се стигне до органичните храни и всевъзможните продукти на грижата за тялото и душата. Европейците освен това са с 25% по-съдействащи за рециклирането на отпадъците и с 30% по-активни в агитацията на приятели и роднини в полза на природосъобразния начин на живот. Парадоксално е, че европейските потребители са по-чувствителни към цените на въпросните продукти в сравнение с американците. 20% от жителите на Стария континент декларират, че не биха платили с 20% повече за даден продукт, за който се гарантира, че е напълно безвреден за околната среда. Същевременно те са с 32% по-склонни да купят такъв продукт, маркиран като еко-сертифициран. В сравнение с американците, европейците са и по-благоразположени към бизнес компаниите, чиито стоки и услуги са съобразени с екологичното равновесие. От NMI и "Porter Novelli" си обясняват някои от различията в консуматорските нагласи със спецификите на данъчната, фискалната и най-вече на екологичната политика на европейските страни и на ЕС като цяло. Проучването е проведено през юли сред 16 хил. пълнолетни граждани на осем европейски държави (Белгия, Франция, Германия, Италия, Холандия, Португалия, Испания и Великобритания) и сред също толкова американци. Институтът NMI изследва нагласите на американските консуматори през последните шест години и установява, че те стават все по-чувствителни към екологичните проблеми и все по-склонни да купуват "зелени" продукти.