През 2014 г. предстои драматична промяна на мобилните компютри, революция в комуникацията, съперничещи си единствено с появата на самия интернет. Мобилната Вселена е в процес на разработване, медийните компании създават трансинформационни продукти, за да зарадват своите потребители.
Изследване показва, че 79% от 181 милиона американци, които притежават смартфони хващат телефона си 15 минути след събуждане сутрин. 78% от тях проверяват електронната си поща, 73 на сто сърфират в мрежата, 70% използват Фейсбук, 60% играят игри, 57% търсят информация, 43% разговарят или пишат съобщения, а 37% гледат видео материали.
Предпочитаните източници на новини сред американците са телевизията - 68% през 1991 г., 55% през 2012 г., 56% се информирали от вестници през 1991 г., срещу 33% през 2012 г. 54% избрали радиото преди 23 години, за разлика от 33% през 2012 г. 30% от американците споделят, че се информират само в интернет. Почти половината от хората под 45-годишна възраст търсят информация онлайн в сравнение със 17% от същата възрастова група, която следи новините във вестниците.
Мобилната революция се захранва от устройства и мрежи за данни, с които всичко става по-бързо и относително по-евтино по всяко време. "Епъл" съобщи, че скоростта на обработка на данните на най-новите модели е с 40 пъти по-бърза от първите устройства, излезли на пазара през 2007 г. Новите 4G безжични мрежи навлизат все повече и могат да изтеглят данни от три до четири пъти по-бързо от 3G мрежите. Но какво ще правят хората с такава свирепа мощ?
В допълнение към всичко казано по-горе, те ще гледат много повече видеа. Изследователите от "Strategic Analytics" предвиждат трафикът на видео данни през мобилните устройства ще се увеличи шест пъти, достигайки 8,6 екзабайта през 2017 г. в сравнение с 1,5 екзабайта през 2013 г. За да си дадете ясна представа колко много е това, председателят на борда на директорите на "Гугъл" Ерик Шмид обясни, че от зората на цивилизацията до 2003 г. са произведени само 5 екзабайта данни.
Въпреки че експертите очакваха само 4% растеж на онлайн продажбите в края на годината, продажбите през четвъртото тримесечие на 2013 г. отбелязват скок с 13 до 15%. Мобилната търговия представлява една трета от електронната търговия.
Тези и много друго нововъведения изместват вниманието далеч от традиционните персонални компютри и лаптопи. От средата на 2013 г. около 15% от разглежданията на интернет страници е ставало чрез мобилни устройства. Анализаторите прогнозират, че мобилното потребление през 2014 г. ще се удвои до 30% от световния интернет трафик. Тази прогноза може да се окаже дори скромна. Фейсбук съобщи, че 70% от ежедневните потребители през септември са разглеждали социалната мрежа през мобилния си телефон. При "Youtube" цифрата е 41%.
С толкова много възможности на малкия екран, рекламодателите са длъжни да следват промяната на света. Прогнозите сочат, че мобилната реклама ще се утрои до 20,7 милиарда долара през 2017 г. от 7 милиарда долара през 2013 г. Половината от разходите ще бъдат инвестирани в местни медии – 10,8 милиарда долара спрямо 2,9 милиарда долара през 2013 г.
С толкова много възможности за развитие медийните компании има много какво да направят, за да обхванат мобилния пазар. Ако е успеят да го направят, вероятно няма да имат трета възможност. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар