Новият представител на семейството на "Мини" - показаният през лятото "Клъбман", идва и в България. Продажбите му у на нас започват в средата на ноември. Комбито на "Мини" следва дизайнерската логика на класическия модел от 60-те години, превъплъщения на който са "Морис Мини Травълър", "Остин Мини Кънтриман" или "Мини Клъбман Истейт". Въпреки препратките към миналото, новото предложение на "Мини" е свежо по традиционния за марката начин. Основен акцент в модела е асиметрична конфигурацията с две врати и половина: от лявата страна нещата са конвенционални, изненадите обаче са от дясната - зад традиционната врата има още една, по-малка, която се отваря в противиоположна посока, и има за цел да улесни достъпа до задните седалки. Там пък пасажерите могат да се чувстват доста по-комфортно: междуосието на новия модел е нараснало и за краката на пътниците има цели 8 см повече. Дължината на "Клъбман" е с 24 см по-голяма отколкото при нормалното "Мини", което говори и за повишен обем на багажното отделение. За подобен автомобил 260 л (930 при свалени задни седалки) минават за повече от достатъчни. Сигурно е, освен друго, че няма да останете незабелязани, дори и когато ви се налага да вършите толкова рутинни неща, като да хвърлите саковете с покупките в багажника. Достъпът до него осигуряват две врати, които се отварят хоризонтално. При желание рамката около тях може да бъде лакирана в цвета на покрива, разбира се различен от основния цвят на автомобила. Ново поколение 4-цилиндрови бензинови двигатели с два турбокомпресора и променливо газоразпределение, както и 4-цилиндров common rail дизелов агрегат трябва да отговорят на желанията както на по-пестеливите, така и на "спортистите". За тях има допълнителна възможност да си поръчат автомобила - естествено "Клъбман S", и със шпер-диференциал. Що се отнася до оборудването за безопасност - ABS-ът, разбира се, е сериен, както и системата за електронно разпределение на спирачното усилие EBD, системата за регулиране на спирачното действие при завой CBC и най-важното - системата за контрол на стабилността при движение DSC (както в автомобилите на БМВ се нарича ESP). В базовото оборудване въздушните възглавници са шест. Помислено е и за младите родители - системата ISOFIX за закрепване на детска седалка отзад също не се доплаща. На нашия пазар "Мини Клъбман" ще се предлага в три варианта: "Мини Купър S Клъбман" - 4-цилиндров 1,6-литров бензинов двигател с два турбокомпресора (максимална мощност от 175 к.с. при 5500 об/мин; максимален въртящ момента от 240 Нм в диапазона 1600-5000 об/мин, 260 Нм при Overboost) - ускорение 0-100 км/ч: 7,6 сек, - максимална скорост: 224 км/ч, - среден разход на гориво: 6,3 л/100 км, - емисии на CO2: 150 г/км. "Мини Купър Клъбман" - 4-цилиндров 1,6-литров бензинов двигател с два турбокомпресора и променливо газоразпределение, базирано на технологията Valvetronic на БМВ (120 к.с. при 6000 об/мин; 160 Нм при 4250 об/мин) - ускорение 0-100 км/ч: 9,8 сек, - максимална скорост: 201 км/ч, - среден разход на гориво: 5,5 л/100 км - емисии на CO2: 132 г/км. "Мини Купър D Клъбман" - 4-цилиндров турбодизелов common rail двигател и променлива геометрия на турбината (110 к.с. при 4000 об/мин; 240 Нм в диапазона 1750-2000 об/мин, 260 Нм при Overboost), - ускорение 0-100 км/ч: 10,4 сек, - максимална скорост: 193 км/ч, - среден разход на гориво: 4,1 л/100 км, - емисии на CO2: 109 г/км.