Изразяваме своето огромно разочарование от тази грешка на БТА, която поставя под съмнение нашата бъдеща съвместна работа.

Това се казва в позиция на Алфа Рисърч по повод вчерашната информация на държавната агенция за старо социологическо изследване.

БГНЕС публикува без съкращения пълният текст от съобщението на Алфа Рисърч.

"На 11 февруари 2014 година социологическа агенция Алфа Рисърч подава за разпространение към пресклуба на БТА съобщение с анализ и резултати от свое социологическо проучване. Проучването е на тема "Обществените нагласи към членството на България в ЕС". Анализът е изпратен към пресклуба на БТА по електронна поща в 15.01ч. – по утвърдения в последните години модел на работа между Алфа Рисърч и БТА. За съжаление, почти два часа по-късно /към 16.59 ч/ БТА разпространява до своите клиенти старо проучване на Алфа Рисърч, с различна тема и вече разпространено на 26 януари 2014 година, в това число от управляваната от вас БТА.

По този начин БТА грубо подвежда електронните медии, в това число национални телевизии. Разпространената от тях информация /като резултат от тази грешка на БТА/, освен че заблуждава аудиторията на въпросните медии, хвърля и сериозна сянка върху авторитета на агенция Алфа Рисърч.

С това писмо изразяваме своето огромно разочарование от тази грешка на БТА, която поставя под съмнение нашата бъдеща съвместна работа. Публикуваното от агенция БТА тази сутрин /12 февруари в 9.18ч./ кратко пояснение, че изследването е разпространено "поради техническа грешка на БТА" в този случай е крайно недостатъчно. Очакваме да разпространите до всички абонати на БТА настоящата позиция на Алфа Рисърч, като недвусмислено заявите, че вината и отговорността в случая са изцяло на БТА. Също така, очакваме от Вас ясно публично обяснение как точно е възникнал проблемът с подмяната на публикуваното от Вас проучване, така че да падне всяко съмнение за манипулация от страна на Алфа Рисърч", се казва в края на съобщението. /БГНЕС