Само 38,9% от българите събират отпадъците разделно, 39,7% използват енергоспестяващи крушки и уреди, имат у себе си платнена торбичка за пазар, избягвайки ползването на полиетиленови и само 22,8% карат колело. Това показват данните от представителното проучване на БАН на обществените нагласи за опазване на природата в България и за степента на възприемане на зеления начин на живот сред различните обществени групи. По-малко от една трета от анкетираните са отбелязали, че практикуват във всекидневието си форми на зелен начин на живот. Проучването е по поръчка на Българска фондация "Биоразнообразие" като в периода 15?26 октомври са анкетирани 1000 души в цялата страна. Когато купуват хранителни продукти, 46.5% от запитаните се интересуват от това дали са биологични. Същият дял - 45,8%, отговорят, че не се интересуват от биологичните храни. Социолозите отбелязват, че по този въпрос има ясна поляризация на мненията. Сред причините за липсата на интерес към биологичните храни важна роля играе слабото доверие в производителите - 83,8% отговарят, че не вярват на хората, които предлагат продуктите си като биологични храни на пазара. Доверяващите се на производителя са 16,2%. Анкетираните не вярват и на търговците. Най-честият отговор е - търговците мамят с етикета "биопродукт" - 41,6%, няма достатъчно предлагане - 18,2% е мнението по-често изразявано от жителите на малките населени места, много са скъпи твърдят 15% от анкетираните. В сравнение с предходни проучвания се установява нарастване на гражданската активност за опазване на природата. По-важните резултати от изследването са: Значимостта на защитата на природата в България е в следния ред - първите три проблема с одобрение от над 90% от анкетираните са - изсичане на горите (98,8), изпускане на язовирите и опасността от приливна вълна (94,7%), презастрояването на Черноморското крайбрежие (92%). Градацията на следващите проблеми е - бездомните кучета и котки (83,7%), презастрояването в курорта Пампорово (79,2%), строежът на минивецове по реките (68,1%), изграждането на Супер Боровец (67,8%), строежът на ски писти в национален парк Пирин (66,4%), проектът за разширяване на ски зона Паничище и навлизането в национален парк "Рила" (62%). Eдна от най-интензивно обсъжданите теми през последната година е включването (и изключването) на територии в мрежата "Натура 2000". За тази природозащитна кампания са чували 78,4% от анкетираните - най много в сравнение с останалите, предложени за оценка. Подкрепят я 59,9% от тях. По-ниският дял на подкрепящите кампанията в сравнение с информираните за нея се дължи на по-ниската осведоменост за предимствата за местните хора от включването на природни територии в мрежата. По този въпрос общественото мнение остава в значителна степен неинформирано - предимства за местните хора има според 34,8% и няма според 17.2% от анкетираните.