Управители на етажни собственици настояха пред Обществения посредник на Община Шумен за предприемането на действия по благоустрояването на кв. „Еверест“. Домоуправителите поставиха въпроса за липсващи тротоари, образували се нерегламентирани сметища и възможността за промяна на маршрутите на градския транспорт, обслужващи квартала. „Евентуалната промяна в маршрута на автобус № 7 в действителност ще улесни придвижването на гражданите в района, а това е от интерес и за експертите, отговарящи за транспорта, и за „Шумен – Пътнически автотранспорт””, заяви Капралов и се ангажира да поддържа тази теза при предстоящите обсъждания на промени в транспортната схема на общината. Със съдействието на общинската администрация и по настояване на граждани пред омбудсмана, бе преместена автобусна спирка на ул. „Кольо Фичето” в кв. „Тракия“.

По 50 случая е работил Обществения посредник на Община Шумен през първите два месеца на тази година. Сред тях отново са казуси, свързани с отношенията на „Водоснабдяване и канализация”, „Енерго – Про” и техните клиенти. „Хората продължават да питат за възникналото задължение за подмяна на старите водомери във връзка с последните промени в Наредба № 4 на Министерството на регионалното развитие”, подчертава Иван Капралов. Според него решението на ръководството на водоснабдителното дружество да поеме разходите за снабдяването на новите водомери с радиомодул, позволяващ дистанционното отчитане на показанията, е стъпка в правилната посока и ще позволи активизирането на процеса по обновяване на водомерното стопанство. „Надявам се, че специалистите са прави и вследствие на тази промяна ще се стигне до ограничаване на мащабите на сегашното преразпределение на отчетената консумирана вода в етажните собствености.

Омбудсманът бе търсен и за съдействие за настаняване в общинско жилище, други социални въпроси – например, за размера на таксата за пенсионери при джипитата в случай, че работят на трудов договор и други. Собственици на домашни кучета повдигнаха въпроса за необходимостта от изграждането на обособени площадки за тяхната разходка.

Във връзка с оплакванията от клиентите на „Енерго-Про” и със съдействието на Областния управител Венцислав Венков, Капралов проведе среща с управителя на електроразпределителното дружество Стефан Абаджиев. На нея са обсъдени различни конкретни казуси, като възможността инкасаторите да предупреждават предварително домоуправителите за деня на отчитането на показанията на електромерите и разкриването на партиди на желаещи да се включат в системата жители от ромските махали.

На срещата бе решено двете институции да работят съвместно по конкретни теми, като Капралов прие предложението на Енерго-Про да бъде посредник в решаването на възникли проблеми на граждани с електроразпределителното дружество. Общественият посредник на Шумен ще присъства в приемната за граждани на управителя на Енерго-Про, която ще се проведе в Шумен на 5 март в рамките на инициативата „Приемен ден на ръководството“. Двамата се договориха в следващите седмици да проведат съвместни срещи с жители на населени места от община Шумен.

ШУМ.БГ