Студенти и преподаватели от Русенския университет разработват нов вид велосипед, който да се задвижва както механично с педали, така и с помощта на батерии, предаде кореспондентът на БГНЕС в града.
Те са направили електровелосипед с акумулаторни батерии, който може да се управлява от бордови компютър, и в момента работят върху задвижването на превозното средство чрез соларни панели.
Разработката стъпва на практиките от европейските държави и по-специално Дания и Холандия, където 10 % от населението се придвижва с велосипеди и електровелосипеди, разказа преподавателят от Транспортния факултет Иван Евтимов. Русенският образец е тестван по различни маршрути в града, за да се види каква енергия се изразходва и колко километра може да се изминат с едно зареждане на батерията. Ако човек реши да повърти сам педалите по баир и помогне на велосипеда, може да измине до 50-80 км, а иначе средният пробег е 35 км.
Максималната скорост е 32 км в час при идеални условия, но в града тя е 15-17 км в час. С помощта на бордовия компютър, инсталиран на електровелосипеда, скоростта може да бъде зададена предварително и да се поддържа като постоянна величина. Компютърът съхранява различни данни, които позволяват да се следи капацитетът на батерията, изминатото разстояние и др.
Предстои екипът да разработи и слънчев панел, който да бъде оформен ергономично, за да може при движение или престой слънчевата батерия да се зарежда и да дава енергия на велосипеда. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар