Село Мадара има нова жп спирка, а Шумен може да очаква ремонт на гарата евентуално догодина. Това стана ясно на пресконференция на Национална компания „Железопътна инфраструктура“, част от инициативата на областния управител Венцислав Венков за популяризиране и прозрачност в работата на държавните структури в региона. НКЖИ управлява и поддържа железопътната инфраструктура, както и над 300 гари и над 400 спирки в страната, обяви инж. Пенчо Събев - ръководител на „Управление на движението на влаковете и гаровата дейност“ - Горна Оряховица.
Над 300 000 лева е стойността на изграждането на новата спирка в Мадара, която се намира вече в центъра на селото. Ремонтиран е подлезът, поставено е осветление, а на пероните – навеси. Официално спирката ще заработи в края на април или началото на май, тъй като се чака акт 16.
Ремонтът на жп гарата в Шумен се очаква да стартира догодина. „На този етап сме готови със заданието, предстои избор на проектантска фирма, която да предложи модерни решения за шуменската гара“, добави още инж. Събев. Той очерта основните акценти в заданието, което предвижда изграждане на топла чакалня, стая за майки с деца, санитарен възел вътре в приемната, цялостна подмяна на прозорци и врати, като се запази сегашния стил на сградата. Освен ремонт на приемната, ще бъде направено пилонно осветление на всички перони, на гаровия и предгаровия площад, в градинките, ще бъде изградено и видеонаблюдение. В подлеза, освен цялостен ремонта на тунелната част, ще има 3 асансьора с по 2 спирки, което ще улесни и достъпа на хора с увреждания.
От НКЖИ припомниха, че гара Шумен е построена през 1943 година, на мястото на първата, строена през 1895 година и оттогава на са правени големи ремонти.
Финансирането на ремонта на шуменската гара ще бъде от бюджета на НКЖИ, който се формира от таксите на превозвача БДЖ.
Припомням, че вчера в Стара Загора, изп. директор на Националната компания "Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев обясни, че ремонтът на жп гарите в Стара Загора и Шумен, който бе планиран за тази година, ще бъде отложен за 2015-16 г. поради наложена санкция от Европейската комисия.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
ще видим като се имате за интелигентни в това село колко ще просъществува...
смръдльо
на тези, на които им харесва спирката да постоят и да почакат през зимата, някой заксняващ с 30-40 мин влак и да си мислят за Германия
Историк
Не мога да повярвам, че ще се унищожи гарата, за да се направи нещо урбанистично?!?!?!?!?? Прилича ми на унищожаването на стария хубав, прекрасен театър и направата на този заводски стол! Нека не забравяме, че за културата отговаря стоманеният комсомолски секретар Живка Тонева!
хахаха
Кой идеот ще сложи тая тръба по средата на стълбите.....
видял, живял
На за какво им е новата спирка при наличието на архитектурен феномен, какъвто несъмнено е сградата на гарата? Правилен е коментара, че спирката е неподходяща за зимата! Абсурдно е.
хаха хихи
Извинявам се, но това спирка ли е? По-скоро ми прилича на онова нещо, на което му викат Кооперативен пазар и го оклепа Тодор Тодоров с помощта на Шошо и Митко Киров!
селянин
Същата работа ,като кооперативния пазар на другаря Тодор Тодоров!При наличието на закрита построена площ,която беше предвидена за закрит пазар,те я дадоха на китайците!700 000лева за покрит с найлон бежански лагер! По договор с майстор Шошо !
ГЛУПОСТИ
Сегащната сгпада на гарата е строена в края на 40те години на м.в. и може би е пусната в експлоатация през 1953 година.Самият аз съм роден през 1942г и помня старата сграда, и строежа на новата. А Айфеловата кула не беше на това място, където е сега.
до Боро
Простакел, проекта за гарата в Мадара да не е правен по времето на сегашното правителство?