Село Мадара има нова жп спирка, а Шумен може да очаква ремонт на гарата евентуално догодина. Това стана ясно на пресконференция на Национална компания „Железопътна инфраструктура“, част от инициативата на областния управител Венцислав Венков за популяризиране и прозрачност в работата на държавните структури в региона. НКЖИ управлява и поддържа железопътната инфраструктура, както и над 300 гари и над 400 спирки в страната, обяви инж. Пенчо Събев - ръководител на „Управление на движението на влаковете и гаровата дейност“ - Горна Оряховица.
Над 300 000 лева е стойността на изграждането на новата спирка в Мадара, която се намира вече в центъра на селото. Ремонтиран е подлезът, поставено е осветление, а на пероните – навеси. Официално спирката ще заработи в края на април или началото на май, тъй като се чака акт 16.
Ремонтът на жп гарата в Шумен се очаква да стартира догодина. „На този етап сме готови със заданието, предстои избор на проектантска фирма, която да предложи модерни решения за шуменската гара“, добави още инж. Събев. Той очерта основните акценти в заданието, което предвижда изграждане на топла чакалня, стая за майки с деца, санитарен възел вътре в приемната, цялостна подмяна на прозорци и врати, като се запази сегашния стил на сградата. Освен ремонт на приемната, ще бъде направено пилонно осветление на всички перони, на гаровия и предгаровия площад, в градинките, ще бъде изградено и видеонаблюдение. В подлеза, освен цялостен ремонта на тунелната част, ще има 3 асансьора с по 2 спирки, което ще улесни и достъпа на хора с увреждания.
От НКЖИ припомниха, че гара Шумен е построена през 1943 година, на мястото на първата, строена през 1895 година и оттогава на са правени големи ремонти.
Финансирането на ремонта на шуменската гара ще бъде от бюджета на НКЖИ, който се формира от таксите на превозвача БДЖ.
Припомням, че вчера в Стара Загора, изп. директор на Националната компания "Железопътна инфраструктура" инж. Милчо Ламбрев обясни, че ремонтът на жп гарите в Стара Загора и Шумен, който бе планиран за тази година, ще бъде отложен за 2015-16 г. поради наложена санкция от Европейската комисия.
ШУМ.БГ
Коментари
боро
Еи анонимен много си прост,не четеш ли бе тапак.Не умирисано,а умиращо малоумник такъв.Прост си и прост ще си умреш гад мръсна.
do do boro
Абе малоумник това е местен проект,а не национален.Много си прост и не знаеш ,а коментираш.Стой си в кочинката.А да ти кажа понеже виждам,че си глупав в Шумен КОМУНИСТИТЕ управляват вече два мандата.....
mizeriq
не знаете ли,че кмета на шумен спечели първия си мандат от мадара.ред идва на бате венци.
Анонимен
да се събаря шуменската гара ще направим спирка
Строител
А, бе журналистче те ви сложиха запор на всичките ви БДЖ структури, а вие ремонт ще правите.Те не са български вече, или ще ги купи някой ваш другар, а.
реалист
Смятам, че изграждането на нова спирка е грешка. Първо, всички нови гари по принцип се строят извън населените места. Второ, когато спре влака на спирката, ще затвори пътя. Пита се: За кого е правена спирката? Очевидно за туристически групи и то ученически. Това означава, че децата ще вървят по пътя по който се движат и транспортни средства!
За сведение на тези, които са решили да построят нова спирка ще кажа, че страрата гара (спирка) е построена на това място не случайно - оттам е най-прекия пеши преход до подножието на скалите. При това най-безопасен. Също така не случайно през 1981 г. беше изградена специална пешеходна алея от гарата до Мадарския конник, но тя беше занемарена, тй като и влакове не спираха на спирката.
Ето защо смятам, че тези пари е трябвало да се вложат за ремонт на гарата с характерна архитекрура и на алеята. А ако идеята е била групите да се извозват с автобус до резервата, те могат да се вземат и оттам. Впрочем, с подновяването на подхода можеше да се удължи т.н. екопътека, чието трасе стига до платото. Но кой обсъжда такива строежи? Всички управляващи смятат, че от тях започва "летоброенето". Може парите да не са отишли съвсем "на вятъра", но и не са използвани най-целесъобразно!
А вие господа, които изразявате мнението си, престанете да се хулите с този каруцарски език! Страниците на Шум.бг не са място да изразявате политическите си пристрастия по такъв просташки начин, при това твърде неграмотно!
Анонимен
Как така всички нови гари се строят извън населените места?
Целта на една гара е, на първо място, да обслужи и да е удобна на жителите на съответното населено място.
Всичко останало и на втори план.
Разбира се, мащабът и трябва да бъде съобразен с пътникопотока.
Мисля, че новите спирки отговарят и на двете изисквания, и като цяло решението е добро.
Не коментирам стойността на строителните работи, защото не съм запознат.
Но спирките са си ОК.
А иначе, коректен е и един коментар, че туристите трябва да вървят по път, който не е пригоден и за пешеходци.
Нека се чуват повече гласове в тази посока.
В България не сме достатъчно грамотни да поддържаме озеленяване, инфраструктура, а още по-малко инфраструктура за пешеходци или велосипедисти.
И не, причината не е в парите.
Повтарям, глупави сме. Толкова си можем.
реалист
Към анонимен
Става дума за изгражданетои на нови гари в периферията на населените места, а не в центровете, за да няма конфликт с вътрешната инфраструктура. Точно такова безконфликтно е мястото на старата гара.
Що се отнася до обслужването на местното население, нямам впечатление, мадарчани да ползват масово ж.п. транспорт! А и какво неудобство е за местните пътници да слязат няколкостотин метра по на Североизток.