Антиимигрантската "Партия за независимостта на Обединеното кралство" (UKIP) започна агресивна кампания за предстоящите през май избори за Европейски парламент. Акцията на формацията на Найджъл Фараж вече беше осъдена като расистка от опозиционните лейбъристи, които водят в проучванията на общественото мнение, предаде БНР.

Плакати, които предупреждават, че британците са застрашени от 26 милиона европейци, които търсят препитание, вече могат да се видят на доста места в Обединеното кралство. Някои от тях показват седнал на улицата работник, който проси, придружен от надпис, че заради политиката на Европейския съюз трудовите места на британците са заплашени от по-евтина работна ръка от чужбина.

Кампанията, която тепърва ще залее печатни издания и интернет сайтове, е финансирана с милион и половина паунда от бившия спонсор на управляващите консерватори, бизнесменът Пол Сайкс.

Това е най-скъпата рекламна акция на партията на Найджъл Фараж UKIP, която се очаква да се представи убедително на изборите за Европейски парламент на 22 май.

Публикувано преди дни проучване на общественото мнение постави UKIP на второ място след опозиционните лейбъристи със само 3% разлика. Консерваторите на премиера Дейвид Камерън са едва на трета позиция.

Лейбъристите осъдиха плакатите на UKIP като расистка пропаганда. Депутатът Майк Грейпс писа в Twitter, че се надява кампанията на Фараж да убеди "почтените избиратели" колко е важно да гласуват след няколко седмици, за да попречат на антиевропейците да заемат силни позиции в Брюксел.

Фараж от своя страна побърза да защити избирателната кампания на партията си, предаде "Гардиън". Водещото послание на UKIP е, че "британските работници са силно засегнати от неограничената чуждестранна работна ръка" и че 26 милиона безработни в цяла Европа преследват работни места във Великобритания, коментира той.

На фона на критиките Фараж определи кампанията като "отражение на действителността", което удря по болното място.

dnevnik.bg