Отхвърлиха жалбата на Веселин Златев за избор на кмет
Шуменският Административен съд /ШАС/ отхвърли жалбите на Веселин Златев и Цветан Цветанов от ПП ГЕРБ, с които бе оспорено решението на Общинската избирателна комисия за избор на кмет на Община Шумен. Решението на шуменските магистрати може да се обжалва пред Върховния административен съд в седемдневен срок, считано от 23-ти ноември.
Напомняме, че делото бе гледано в 2 седебни заседания миналата седмица. Адвокатите на Златев и Цветанов поискаха да се назначи експертиза и повторно броене на бюлетините за кмет на Община Шумен, както и проверка на протоколите на секционните и Общинската избирателна комисия. Съдът обаче отказа да назначи броене и прие за доказателства наличните официални документи, на чиято база да извърши преценка за наличието или липсата на нарушения по време на балотажа за кмет на Шумен.
ШУМ.БГ
6434
186
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Какво мисли ВАС
ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 11877
София, 27.11.2007
Върховният административен съд на Република България - Четвърто отделение, в закрито заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: НИНА ДОКТОРОВА
ЧЛЕНОВЕ: ДИАНА ГЪРБАТОВА
ТАТЯНА ХИНОВА
при секретар и с участието
на прокурора изслуша докладваното
от съдията ДИАНА ГЪРБАТОВА
по адм. дело № 11818/2007.
Производството е по чл. 229, ал. 1, т. 2 във вр. с чл. 60, ал. 7 от АПК.
Образувано е по три частни жалби: Частната жалба на партия "Политическо движение Социалдемокрети", гр. София, представлявана от Н. Камов, е подадена чрез пълномощник Б. Балачев против определение № 3176 от 06.11.2007г., постановено от Варненския административен съд - първо отделение, VІІІ състав по адм.д. № 2237/2007г. Втората частна жалба е предявена против горепосоченото определение от ПП"Демократи за силна България" чрез пълномощник Л. Роев и от ПП"Съюз на демократичните сили", чрез пълномощник Ц. Цветанов. Срещу същото определение е подадена и частната жалба на ПП"Новото време", гр. София, представлявана от Емил Кошлуков. В трите жалби се излагат съображения за незаконосъобразност на обжалваното определение, тъй като съдът не е съобразил релевираните от жалбоподателите многобройни нарушения на изборния процес. Частните жалбоподатели твърдят, че с оглед разпоредбата на чл. 23, ал. 6 от ЗМСМА не могат да настъпят никакви вредни последици от спиране изпълнението на оспореното решение № 459/2007г. на ОИК - Варна и молят Върховния административен съд да отмени обжалваното определение и да постанови спиране на горепосоченото решение на ОИК до окончателното решаване на делото.
Ответникът - Общинска избирателна комисия, община Варна не изразява становище по частната жалба по реда на чл. 232 от АПК.
Като прецени доводите на страните и данните по делото, Върховният административен съд, четвърто отделение, намира трите частни жалби за ПРОЦЕСУАЛНО ДОПУСТИМИ, като подадени от надлежни страни и в срока по чл. 230, във връзка с чл. 60, ал. 7 от АПК.
Разгледани по същество всички частни жалби са НЕОСНОВАТЕЛНИ по следните съображения:
С обжалваното определение № 3176 от 06.11.2007г. са оставени без уважение исканията на ПП"Новото време", Коалиция ПП"СДС" и ПП"ДСБ", ПП"ГЕРБ" и ПП"Политическо движение Социалдемократи", за спиране изпълнението на Решение № 459/29.10.2007г. на Общинска избирателна комисия, община Варна за обявяване резултатите от гласуването на общински съветници в избирателен район община Варна. За да достигне до този резултат Варненският административен съд е приел, че е налице хипотезата на чл. 104, ал. 2 от ЗМИ - обжалването на решението на ОИК не спира неговото изпълнение, освен ако съдът не постанови друго, като в случая жалбоподателите не са навели доводи и не са представили доказателства, че от изпълнението ще настъпят непоправими вреди, т. е. не е налице необходимост от постановяване на "друго" - спиране на изпълнението. В случаите, когато по силата на законова разпоредба е допуснато предварително изпълнение на административния акт, се презумира наличието на една, повече или всички предпоставки по чл. 60, ал. 1 от АПК и за да се постанови спиране на изпълнението на акта, следва да се установи наличието на интерес, който по степен на важност да е от категорията на тези по чл. 60, ал. 1 от АПК и да е противопоставим на обществения интерес, защитен от законодателя. Съпоставяйки обществения интерес - този на жителите на общината (гласоподавателите), налагащ започване на работа от Общинския съвет, избран след проведен избор и интереса на жалбоподателите, съдът е дал приоритет на обществения интерес.
Настоящият съдебен състав счита, че атакуваното определение е правилно и при постановяването му не са допуснати нарушения, което изисква оставянето му в сила. Това е така, защото първоинстанционният съд точно е констатирал, че жалбоподателите са вписали в жалбите си особени искания за спиране изпълнението на обжалваното решение на ОИК - Варна, но никой от тях не е изложил мотиви, които да налагат спиране. Варненският административен съд е направил верен анализ на нормите на чл. 60 и чл. 166 от АПК и законосъэобразно не е обсъдил доводите и доказателствата в жалбите, сочещи многобройни и съществени нарушения в изборния процес. Съдът в решаващия състав счита, че всички развити твърдения относно действителността на изборните резултати са относими към спора по същество, но не и към основанията за спиране на допуснатото по силата на закона предварително изпълнение. Съдът има задължение на обсъди само правнорелевантните възражения и доказателства, а не тези, които не са относими към конкретния спор - следва или не да се спре допуснатото предварително изпълнение. Първоинстанционният съд обосновано е приел, че няма да настъпи обществена или правна нестабилност от започването на работа на новоизбрания Общински съвет. Напротив, продължаването на работата от един орган с изтекъл мандат е обществено нежелателно.
В мотивите на обжалваното определение правилно са приложени изискванията на нормата на чл. 60, ал. 1 от АПК, в която са посочени основанията, при които може да се допусне предварително изпълнение на административните актове и наличието на които се презумира при допуснато по закон предварително изпърлнение, както и е извършена необходимата преценка налице ли е за молителите противопоставим друг интерес, който по степен на важност е от категорията на изброените в цитираната разпоредба. В случая първоинстанционният съд е взел съобразено със закона решение, като е дал приоритет на обществения интерес.
На основание на горното и на чл. 234 от АПК, Върховният административен съд, четвърто отделение
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ В СИЛА ОПРЕДЕЛЕНИЕ № 3176 от 06.11.2007г., постановено от Варненския административен съд - първо отделение, VІІІ състав по адм.д. № 2237/2007г.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО е окончателно.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Нина Докторова
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Диана Гърбатова
/п/ Татяна Хинова
Сотиров
ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 11728
София, 26.11.2007
Върховният административен съд на Република България - Трето отделение, в закрито заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: НИКОЛАЙ УРУМОВ
ЧЛЕНОВЕ: ЙОРДАНКА КОСТОВА
ГАЛИНА ХРИСТОВА
при секретар и с участието
на прокурора изслуша докладваното
от съдията ГАЛИНА ХРИСТОВА
по адм. дело № 10789/2007.
Производството по реда на чл. 229, ал. 1, т. 1 от АПК е образувано по частна жалба на Сотир Иванов Сотиров – заместник кмет и временно изпълняващ длъжността “кмет” на Община Шумен срещу определение № 473 от 10.10.2007 г. постановено в закрито съдебно заседание на Шуменския административен съд по адм. д. № 371/2007 г. В частната жалба се поддържа, че определението е неправилно по изложени съображения за нарушение на приложимия материален закон и съществено нарушение на съдебнопроизводствените правила.
Върховният административен съд, трето отделение, като прецени допустимостта и основателността на жалбата, намира че е подадена в срока по чл. 230 АПК и разгледана по същество, е неоснователна.
С обжалваното определение съдът в производство по чл. 60, ал. 5 от АПК е приел, че подадената от Сотир Иванов Сотиров жалба е процесуално недопустима, тъй като е налице хипотезата на чл. 159, т. 7 АПК: има образувано дело пред същия съд, между същите страни, на същото основание. Достигайки до този извод, съдът е оставил без разглеждане подадената жалба и е прекратил съдебното производство.
Така постановено, обжалваното определение е правилно и законосъобразно.
Неоснователно е възражението на частния жалбоподател, че двете съдебни производства са образувани на различни правни основания, тъй като по адм. дело № 366/2007 г. е оспорена законосъобразността на заповед РД-15-147 от 28.09.2007 г., а с жалбата по адм. дело № 371/2007 г. се иска прогласяване нищожността на същата тази заповед. Съдът, от една страна не е ограничен от посоченото от оспорващия правно основание, а съгласно чл. 168, ал. 1 от АПК е длъжен, въз основа на представените от страните доказателства, да провери законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 АПК, включително и липсата на компетентност на административния орган, издал акта, неспазването на установената форма и същественото нарушение на материалния закон, водещи до нищожност на оспорения административен акт. От друга страна, съгласно втората алинея на текста съдът обявява нищожността на акта, дори да липсва искане за това. Ето защо и правилно първоинстанционният съд е оставил без разглеждане жалбата, предмет на адм. дело № 371/2007 г. и е прекратил производството по делото.
Определението ще следва да се остави в сила.
Водим от горното и на основание чл. 234 от АПК, Върховният административен съд - ІІІ отделение,
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ В СИЛА определение № 473 от 10.10.2007 г. по адм. д. № 371/2007 г. на Административен съд – гр. Шумен.
Определението е окончателно и не подлежи на обжалване.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Николай Урумов
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Йорданка Костова
/п/ Галина Христова
Г.Х.
Водата
Къде е водата? Вместо да касират изборите, касираха водопроводите. Какво става, Шум защо лъжете за водата?
Хм
Обожавам го този форум. Трябва да започнат само да се качват и видеозаписите, които ги има и наистина ще станем свидетели на понятието "свобода на словото".
не е по темата, но:
Г-жо Желязкова,
Гледах тази вечер новините по ТВ Шумен и съм изумена. Както знае половин Шумен, Красимир Костов не е "новият кмет. В момента текат дела и все още нямаме нито общински съвет, нито пък кмет.Това би трябвало и Вие да го знаете. Може би е така,но........ Такива репортажи са срам за цеия екип на ТВ-Шумен. Тази изключителна некомпетентност и злорадстване от Ваша страна към Златев не е редно да си проличава в емисиите новини.
По-елементарна репортерка и по-елементарен текст не съм си и представяла, че ще гледам по която и да е кабеларка, или пък ефирна.....
от кухнята
Който плаща - той поръчва музиката, вярно е, но защо не обърне внимание на финансовото състояние на ТВ и сателита ШЗ ? ТЪРСЕТЕ ТАМ, има много интересни неща!