Европейски министри разгледаха в Милано начини да се съдейства на Италия да помага на мигранти и бежанци в Средиземно море, но отказът на европейците да променят правилата за даването на убежище подхранва трафика на хора и не решава никой от проблемите. Тази позиция беше изразена от Европейската комисия на работната среща на вътрешни министри от ЕС в Милано, предаде агенция "Франс прес".
"Трябва да се създадат законови пътища за бежанците да идват в Европейския съюз, иначе те се обръщат към незаконните канали за имиграция", предупреди европейският комисар за вътрешните работи Сесилия Малмстрьом, която взе участие в срещата.
Тя предлага да се създадат хуманитарни визи или молбите за убежище да се разглеждат в консулствата на страните членки в приемните зони за бежанци, например в Ливан или Турция. "Тези предложения обаче не бяха приети особено добре", изрази съжаление Малмстрьом.
Правилата на ЕС за получаване на убежище са много строги. Молбата се разглежда от страната, в която е влязъл бежанецът, а снемането на пръстови отпечатъци при пристигането му цели да спре отварянето на негово досие в друга страна от ЕС.
Тази ситуация поражда остро недоволство в ЕС. Каналджиите организират влизания в България и Гърция през Турция и в Италия от Либия с прекосяване на Средиземно море. Изправени пред масовия приток на мигранти и бежанци, приемащите ги страни се чувстват изоставени от европейските си партньори. Северните страни пък твърдят, че и те приемат мигранти и обвиняват входните страни на ЕС, че не контролират границите си, отбелязва агенцията.
"Като гледаме броя на пристигащите в Италия и на тези, които остават там, виждаме голямо разминаване. Трябва да обсъдим това", заяви германският вътрешен министър Томас де Мезиер. "Не можем да приемем всички. Много бежанци искат да отидат в друга страна, различна от тази, през която са влезли в ЕС", отвърна италианският му колега Анджелино Алфано.
Трябва да се уредят е деликатни въпроси като поемането на мигрантите и на кандидатите за убежище, спасени в открито море. Европейските текстове изискват грижите за тях да се поемат от държавата, чийто флаг носи съответният кораб, което обяснява нежеланието на много страни от ЕС да участват в такава операция, обясни дипломат, цитиран от "Франс прес".
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар